دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان تاکید کرد:

لزوم انتقال زندان بانه به خارج از شهر

شناسهٔ خبر: 5681E7A8 -
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کردستان گفت: ضروری است مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان در اولین زمان ممکن نسبت به اختصاص زمین مناسب برای انتقال زندان بانه به خارج از شهر، همکاری لازم را انجام دهد.

به گزارش هاناخبر ، محمد جباری امروز (دوشنبه، ششم آذر ماه) در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب بانه که در محل کمیته امداد امام خمینی (ره) بانه برگزار شد، اظهار کرد: دادستان نقش و جایگاه خطیر و ارزشمندی در دستگاه قضایی دارد و به‌صورت توأم، قاضی، مدیر و وکیل مدافع در اجرا و تحق عدالت در جامعه است.

او افزود: باید کارگروه ویژه مقابله و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در داخل و خارج از محدوده شهری با مدیریت شهرداری بانه تشکیل شود.

وی ادامه داد: اجرای عدالت در جامعه باید مصروف به شناخت آن باشد. شناخت عدالت بسیار دشوارتر از اجرای آن است. در این زمینه، تمام ارگان‌ها موظفند دستگاه قضایی را در اجرای عدالت یاری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج گفت: مردم بانه انتظار مضاعفی از مسؤولان برای خدمتگزاری دارند و برطرف کردن مسائل و مشکل‌های این شهرستان با هم‌سویی و هم‌افزایی و انجام وظایف ارگان‌های مسؤول میسر است. در بحث حقوق عامه نیز باید اولویت‌های این شهرستان شناسایی شود.

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی در حوزه حقوق عامه مانند تامین آب شرب، صیانت از منابع طبیعی، مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز وظایفی دارد که در قانون مشخص شده است.

جباری اظهار کرد: در بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز، هم داخل محدوده شهری و هم خارج از محدوده شهری که از مصادیق اجلی حقوق عامه است، ضروری است کارگروه و کمیته ویژه‌ای با مدیریت شهرداری بانه و حضور دادستان این شهرستان تشکیل شود و با استفاده از استراتژی برنامه‌ریزی‌شده به‌صورت گروهی با حمایت‌های لازم از شهردار و رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان در راستای مقابله با این تخلف‌ها اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از کمبود پارکینگ در شهرستان بانه انتقاد کرد و افزود: معضل ترافیک در این شهرستان وجود دارد و ضروری است با ساخته شدن پارکینگ‌های عمومی این مشکل حل شود.

در پایان این مراسم، ضمن تقدیر از تلاش‌های سعید اسکندری، حکم انتصاب حجت نصیری‌پور به‌عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب بانه توسط دادستان مرکز استان کردستان به او داده شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 7 =