ویدئویی و تشریحی:

گزارش اختصاصی هاناخبر از برگزاری مسابقات پشکیلان پیرانشهر

شناسهٔ خبر: 56A47D2F -
اختتامیه برگزاری مسابقات پشکیلان در شهرستان پیرانشهر امشب به کار خود پایان داد و تیم زیوه پیرانشهر قهرمان این دوره از مسابقات شهرستانی شد.

به گزارش هاناخبر ، اختتامیه ی دومین دوره ی مسابقات پشکیلان پیرانشهر زیر نظر هیات ورزش های همگانی، در سالن ورزشی نوروز به کار خود ادامه داد.
بازیکنان دو تیم زیوه و بیکوس و همچنین جمع کثیری از دوستداران این ورزش بومی محلی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، این مسابقات با حضور ۱۶ تیم از پیرانشهر و روستاهای اطراف در قالب ۴ گروه ۴ تیمی برای دومین سال پیاپی برگزار شد.
در شب آخر این مسابقات تیم زیوه برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی را کسب کرد و تیم بیکوس نیز برای دومین سال به مقام نایب قهرمانی رسید.
در پایان از تیم های اول و دوم با اهدای کاپ و جوایز تجلیل شد و همچنین از جناب آقای محمد ابراهیم پور بعنوان مسن ترین شرکت کننده تقدیر بعمل آمد.
اهالی بسیاری از مناطق شهر و روستایی شهرستان پیرانشهر اوقات فراغت خود را درشب های سرد و یلدایی زمستان را با بازی پشکیلان در منازل یکدیگر به سر می برند.
پشکیلان از دو کلمه پشکی به اضافه لان به دست آمده که کلمه اولی به معنی شک و تردید و معنی کلمه دوم به معنی طرف مقابل است.
این بازی متشکل از ۲۴ نفر به بالا در دو گروه مساوی که شیء را یکی از گروه ها در بین خود قایم می کند و اگر توانستند آن را پیدا نمایند گروه مقابل برنده خواهد شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =