استاندار کردستان تاکید کرد:

سهم استان کردستان از ارزش افزوده باید پرداخت شود

شناسهٔ خبر: 56A4823D -
استاندار کردستان گفت: سهم استان کردستان از ارزش افزوده باید پرداخت شود و در برنامه ششم نیز برای رساندن سرانه ورزشی کردستان به میانگین کشوری و حتی بالاتر از آن هم تلاش شود.

به گزارش هاناخبر ،عبدالمحمد زاهدی امروز شنبه(24 تیر) در دیدار وزیر ورزش و جوانان با روسای هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد کردستان، اظهار کرد: کردستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط اقلیمی و توپوگرافی خاص، استعدادهای ورزشی بسیار متنوعی دارد، گرچه معمولا همه استان‌ها با یک یا دو نوع ورزش شناخته شده‌اند اما کردستان در همه ورزش‌های انفرادی و تیمی استعدادهای زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه سه عامل عمده برای به فعلیت درآوردن این استعدادها تاثیرگذار هستند، افزود: تامین زیرساخت‌ها یکی از سه عامل مهم و تاثیرگذار است که در سه سال قبل 140 پروژه ورزشی تعطیل و نیمه تعطیل در کردستان وجود داشت و خوشبختانه بیش از 90 مورد از آنها به بهره برداری رسیده اما اگر همه آنها هم اتمام و به بهره برداری برسد، باز هم سرانه ورزشی کردستان به میانگین کشوری نمی‌رسد.

استاندار کردستان عنوان کرد: سهم استان کردستان از ارزش افزوده باید پرداخت شود و در برنامه ششم نیز برای رساندن سرانه ورزشی کردستان به میانگین کشوری و حتی بالاتر از آن هم تلاش شود.

وی نبود اسپانسر را یکی دیگر از مشکلات ورزش کردستان دانست و گفت: جذب اسپانسر برای به فعالیت درآوردن استعدادهای ورزشی استان ضروری است.

زاهدی ادامه داد: ورزشکاران کردستانی به دلیل نبود حامی، در اعزام به مسابقات ورزشی انفرادی و تیمی با مشکلات زیادی مواجه هستند و موفقیت آنها در مسابقات نتیجه تلاش و همت خودشان است.

وی اعلام کرد: اقدامات این دولت و دولت دوازدهم نیز در آینده وضعیت بهتری را برای ورزش کردستان در زمینه جذب اسپانسر رقم خواهد زد اما تا به نتیجه رسیدن اقدامات دولت باید به نحوی این نقیصه را جبران کرد.

وی در ادامه با اشاره به تغییر پی در پی مدیرکل ورزش و جوانان کردستان، ذکر کرد: برای اولین بار در دولت تدبیر و امید ثبات مدیریتی در ورزش و جوانان کردستان به وجود آمد و این مسئله در موفقیت‌های ورزشی استان تاثیرگذار بوده است.

استاندار کردستان به حوزه جوانان کردستان نیز اشاره کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد کردستان در سال 95 نسبت به سال 92 بیش از 2.5 برابر در استان رشد داشته است که این نشان دهنده رشد کمی است و در کنار آن شاهد رشد کیفی این سازمان‌ها هم بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این سازمان‌ها اقدامات چشمگیر و مثبتی در استان انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: در حوزه جوانان باید توجه بیشتری به استان کردستان شود.

 

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 1 =