تضعیف سامانه بارشی در کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 56D2D000 -
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از تضعیف سامانه بارشی که کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داده خبر داد و گفت : پیک بارش‌های این سامانه در منطقه اورامانات خواهد بود.

به گزارش هاناخبر ، علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به موج بارشی که امروز (۳۰ اردیبهشت) جو استان را تحت تاثیر قرار داده، گفت : فعالیت این سامانه ناپایدار تا عصر فردا (یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت) در کرمانشاه ادامه دارد، اما پیک بارش را از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر فردا داریم.

وی خاطرنشان کرد: آخرین بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد این سامانه بارشی تا حدودی تضعیف شده و پیک بارش آن نیز عمدتا در منطقه اورامانات متمرکز است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش این سامانه برای استان را بین ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر برآورد کرد و یادآور شد: در نقاطی که پیک بارش را داریم، از جمله در منطقه پاوه امکان بارش ۴۰ تا ۵۰ میلی‌متر نیز وجود دارد.

زورآوند با بیان اینکه این سامانه برای شهر کرمانشاه بارش‌هایی به همراه دارد، پیش بینی کرد اوج این بارش‌ها را از غروب امروز تا فردا داشته باشیم.

معاون هواشناسی استان کرمانشاه درباره احتمال رگبار باران، آبگرفتگی معابر و بروز رواناب در نقاطی که پیک بارش را داریم هشدار داد و عنوان کرد: احتمال بروز صاعقه نیز در نقاط مختلف استان وجود دارد.

وی از افت دمایی که همزمان با فعالیت این موج بارشی رخ می‌دهد نیز یاد کرد و ادامه داد: طی امروز و فردا شاهد افت پنج تا شش درجه‌ای دمای روزانه خواهیم بود، اما، چون دما در مجموع بالا است، نگرانی بابت خسارت به بخش کشاورزی ایجاد نخواهد کرد.

به گفته معاون هواشناسی استان کرمانشاه، از روز دوشنبه و با عبور این موج بارشی روند افزایشی دمای هوا را خواهیم داشت.

زورآوند با بیان اینکه در هفته‌های آینده نیز بارش‌هایی به صورت رگبار پراکنده برای برخی نقاط پیش بینی می‌شود، تاکید کرد: این بارش‌ها چندان قابل توجه نیست .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =