صادرات 4 هزار تن هندوانه انبار شده از ارومیه به مقصد ترکیه

شناسهٔ خبر: 570C0071 -
نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مشکل صادرات سه تا چهار هزار تن هندوانه از ارومیه به کشور ترکیه برطرف شد.

به گزارش هاناخبر ،

به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر اظهار کرد: اخیرا میدان میوه و تره‌بار ارومیه محل انبار هندوانه به میزان بین سه تا چهار هزار تن بود که در جنوب کشور کشت شده و به ارومیه منتقل شده بود.

او تصریح کرد: این میزان هندوانه علاوه بر رفع نیارهای داخلی می‌توانست به خارج از کشور نیز صادر شود اما به مدت 15 روز در میدان میوه و تره‌بار ارومیه انبار شده و در حال تخریب بود.

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم افزود: از سوی دیگر قیمت حمل ماشین بسیار گران شده بود و باید از طریق واگن و قطار به کشور ترکیه صادر می‌شد تا از وارد آمدن خسارات به کشاورزان جلوگیری می‌شد اما در این راستا تعداد واگن کمتری برای امر صادرات تخصیص داده شده بود.

وی بیان کرد: بنابراین با حضور مسئولان شهری و با همراهی مسئولان استانی و کشوری، 15 واگن حمل هندوانه در اختیار صادرات قرار گرفت و از طریق سلماس بارگیری و به ترکیه منتقل شد.

ذاکر افزود: با توجه به اینکه بازار داخلی به طور کلی اشباع شده، این صادرات انجام گرفت و بنابراین مشکلی از لحاظ قدرت خرید و یا دسترسی مردم وجود ندارد.

نماینده منتخب مردم ارومیه در مجلس اظهار کرد: خوشبختانه با صادرات محصولات کشاورزی، ضمن اشتغال‌زایی، ارزآوری نیز برای کشور به همراه دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 9 =