نخستین سالمرگ فیدل کاسترو در کوبا برگزار شد/ رائول کاسترو از قدرت کنار می رود

شناسهٔ خبر: 57B0B49B -
کوبا روز شنبه نخستین سالروز مرگ فیدل کاسترو را برگزار کرد.

به گزارش هاناخبر ،

فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا پس از سرنگونی رژیم باتیستا نزدیک به پنج دهه بر جزیره کمونیسیتی در چند مایلی میامی حکمرانی کرد. وی در نهایت در سال ۲۰۰۶ به‌دلیل کهولت سن قدرت را به برادر خود واگذار کرد.

پس از مرگ رهبر پیشین کوبا در نود سالگی، دولت 9 روز عزای ملی اعلام کرد. خاکستر جسد وی نیز در کوبا گردانده شد و جمعیت زیادی در هاوانا برای شرکت در مراسم عزای عمومی گردآمدند. یک سال پس از درگذشت فیدل کاسترو، مراسم امسال ساده‌ و بدون اعلام حضور عمومی مردم برگزار شد.

گرچه به‌ درخواست او هیچ مجسمه‌ای از او برپا نشده و هیچ خیابانی نام او را به‌خود نگرفته است، با اینحال در روزهای گذشته در فضای شهری کوبا پرچم‌ها و دیوار نوشته‌هایی با مضمون «فیدل زنده است» و «ما فیدل هستیم» به‌چشم می‌خورد.

سالروز مرگ فیدل کاسترو در حالی برگزار شد که برادر و جانشین وی، رائول کاسترو بنا به‌درخواست خودش دیگر در راس قدرت باقی نخواهد ماند. وی اعلام کرده که سکان قدرت را به دست فردی از نسل جوان‌تر خواهد داد. به نظر می‌رسد میگل دیاز کانل ۵۷ ساله، معاون وی و فرد شماره دو دولت جایگزین او خواهد شد. با اینحال رائول کاسترو اعلام کرده تا پایان سال ۲۰۲۱ ریاست حزب حاکم کمونیست را در کوبا در دست خواهد داشت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 1 =