وجود ۲۵۰ هکتار بافت فرسوده در شهر سردشت

شناسهٔ خبر: 57BE2865 -
۲۵۰ هکتار بافت فرسوده در شهر سردشت موجود است.

به گزارش هاناخبر ، ارسلان پناهی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۲۵۰ هکتار از مساحت این شهر محدوده بافت فرسوده، سکونتگاه غیررسمی و بافت تاریخی قابل احیا است.

سرپرست شهرداری سردشت افزود: بر اساس مطالعات مصوب از مجموع ۳۶۰ هکتار مساحت این شهر بالغ بر ۷۰ درصد شامل بافت فرسوده بوده که با توجه به این ارقام، نیازمند نگاه ویژه به حوزه بازآفرینی شهری هستیم.

پناهی اظهار کرد: برنامه چهار ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافتهای فرسوده درسردشت تدوین شده و هم اکنون نوسازی دو هزار و ۹۴ واحد در همین محدوده در دست اقدام است.

وی افزود: طرح بسته‌های تشویقی شامل اعطای تسهیلات پنج میلیارد ریالی با نرخ ۱۸ درصد برای هر واحد، تراکم اضافی، ۱۲۰ متر تصویب برای حد نصاب تفکیکی، تصویب ۱۵ متر برای پارکینگ و تخفیفات برای صدور پروانه و نقشه نظام مهندسی اجرا در محلات بافت فرسوده هدف بازآفرینی شهری به تصویب کمیسیون ماده ۵ استان رسیده و اعمال تخفیفات و تسهیلات این بخش به متقاضیان به مرحله اجرایی وارد شده است.

سرپرست شهرداری سردشت اضافه کرد: برای رفع مشکلات نیازمند تبادل نظر، همفکری و همراهی است و تمامی دستگاههای عضو ستاد در راستای توانمندسازی و بازآفرینی پایدار مناطق شهری موظف به اعلام برنامه ها و اقدامات خود به صورت ماهانه به دبیرخانه ستاد باز آفرینی شهری واقع در شهرداری هستند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 2 =