موج دوم کرونا هزینه روانی و اجتماعی بالایی خواهد داشت

شناسهٔ خبر: 57F4D471 -
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: در فاز اول بیماری آشنایی و مقابله با بیماری بسیار کم بود، موج دوم کرونا هزینه روانی، اجتماعی و هزینه مالی بالایی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش هاناخبر ،

به نقل از خانه ملت، همایون هاشمی، در مورد پیشروی ویروس کرونا گفت: قدرت همه گیر بودن ویروس کرونا در چند ماه اخیر خسارات جانی و مالی فراوانی در سطح ملی و بین المللی به جا گذاشته است، در حال حاضر رفتار مردم و مدیریت مسئولان با میزان اپیدمی این بیماری در روزهای آینده رابطه مستقیمی دارد.

او تاکید کرد: در اوضاع کنونی باید تصمیمات درستی متناسب با شرایط زندگی مردم گرفته شود تا بتوانیم این بیماری را در همین مرحله کنترل کرده و شاهد مرحله دوم و ظهور موج دوم کرونا در کشور نباشیم.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی افزود: شلوغی چند روز اخیر پایتخت و دیگر شهرها غیرقابل قبول است، ازدحام جمعیت می‌تواند مقدمات رشد تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور را مهیا کند، از ابتدای شیوع کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل شد تا تمام نهادهای دولتی و خصوصی براساس برنامه‌های این ستاد کارهای خود را تنظیم کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در فاز اول بیماری آشنایی و مقابله با بیماری بسیار کم بود در شرایط کنونی پیش‌بینی لازم و پروتکل‌های درمانی برای مقابله با بیماری سنجیده شده است امیدواریم وارد فاز دوم بیماری نشویم؛ موج دوم ویروس کرونا هزینه روانی، اجتماعی و هزینه مالی بالایی برای کشور خواهد داشت، مردم باید فاصله اجتماعی کشور و قرنطینه را رعایت کنند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

نحوه ورود قرص فاویپیراویر به کشور مورد مناقشه است/ بازار سیاه این دارو ایجاد شد

رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس که از سوی رئیس کمیسیون بهداشت‌ودرمان برای تحقیق درخصوص تاثیر قرص فاویپیراویر بر درمان کرونا که محل اختلاف بین پزشکان و حساسیت بین مردم شده، مامور شده بود، از تدوین اولین گزارش از نتایج حاصل از این تحقیق  خبر داد.

هاشمی گفت: پروتکل درمان بیماری کرونا جدید بوده و هنوز دانشمندان، محققان و پزشکان اطلاعات دقیقی در مورد آن ندارند. بنابراین پروتکل‌های درمانی و مداخله‌ای و تصمیم‌گیری‌های متفاوتی برای مقابله با آن اتخاذ می‌کنند.

نماینده مجلس ادامه داد: قرص فاویپیراویر در سال‌های گذشته در یکی از شرکت های ژاپنی برای درمان بیماری سارس طراحی شده بود و در اپیدمی کرونا هم پزشکان چینی‌ها مجوز تولید آن را از چین دریافت کردند که تاثیر خوبی در درمان این بیماری داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون استفاده از قرص فاویپیراویر اظهار کرد: تاکنون تعداد 20 هزار قرص فاویپیراویر وارد ایران شد و تعداد 15 هزار تا از این قرص‌ها در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و بین برخی بیمارستان‌ها توزیع شد.

او اضافه کرد: کما اینکه اوایل عید نوروز رئیس بیمارستان مسیح دانشوری به معاون درمان این وزارتخانه اعلام کرده بود که این دارو در درمان بیماری کرونا موثر بوده است، بنابراین دستور دهید تا برای استفاده در این مرکز وارد شود، در نهایت به تعداد 30 بیمار از این دارو در اختیار آنها قرار داده شد و این امر باعث انتشار مطلب گلایه آمیزی از سوی دکتر هاشمیان یکی از پزشکان این بیمارستان در فضای مجازی شده و محل اختلاف شد.

هاشمی اظهار کرد: نحوه ورود این دارو به کشور از دیگر موارد مورد مناقشه است، ضمن اینکه ادعاهای برخی شرکت‌ها و تجار مبنی بر تولید این دارو یا مواد اولیه مورد نیاز برای تولید آن سوالاتی را در اذهان ایجاد کرد، همچنین اثربخشی قرص فاویپیراویر در درمان بیماری کرونا مورد تایید بسیاری از پزشکان و مراکز درمانی است و همین امر باعث نایاب شدن این دارو ایجاد بازار سیاه برای آن شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =