وزیر نفت پیگیر مشکلات کمبود گاز مایع و تخلفات پروژه های گازی کشور باشد

شناسهٔ خبر: 57F8242D -
نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات کمبود سوخت و گاز مایع مناطق محروم و رفع تبعیض و سرعت بخشیدن به پروژه های گازرسانی فرصتی ۱۵ روزه به وزیر نفت داد.

به گزارش هاناخبر ،

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس در این خصوص گفت: سوال بنده از وزیر نفت  در هفته گذشته پیگیری کمبود گاز مایع در سطح کشور علی‌الخصوص در روستاهای فاقد پروژه گازرسانی، بود.

او در خصوص سوالات دیگر از وزیر نفت ادامه داد: دلیل عدم برخورد با پیمانکاران متخلف در شرکت گاز و اینکه چرا در واگذاری پروژه‌های گازی قانون و مقررات رعایت نشده و بعضی از پیمانکاران به خاطر ارتباط با مسئولان امر شرکت گاز انتخاب و در حین اجرا از تخلفات آن‌ها چشم‌پوشی می‌شود؟ مشخص نیست.

نماینده مهاباد در مجلس گفت: همچنین دلیل تبعیض در گازرسانی بین روستاها و استان های کشور و اینکه چرا در شرق وغرب کشور بهره مندی از گاز در کمترین مقدار خود است؟  نیز از وزیر نفت سوال شده است.

محمودزاده در سوالی دیگر که جهت پیگیری آن فرصت دو هفته‌ای به وزیر نفت و مسئولان مربوطه داده، می پرسد: دلیل تعلل شرکت گاز در اجرای پروژه‌های گازرسانی جدید و خط تغذیه در مناطق روستایی استان آذربایجان غربی و شهر مهاباد چیست؟

نماینده مهاباد گفت: باید مشخص شود دلیل کم‌کاری در اجرای پروژه‌های جدید گازرسانی در شهرستان مهاباد چیست و وزیر نفت ملزم است  طی دو هفته‌ای آتی این موضوع را پیگیری کند و پاسخ دهد که چرا در اجرا و احداث ایستگاه‌های گاز شهری و روستایی و گازرسانی به صنایع و علمک گازی و اجرای حفرات داخلی و خطوط تغذیه گاز در شهرستان مهاباد به شدت کم کاری می‌شود؟

طی دو ماهه آخر تابستان امسال کمبود گاز مایع در استان آذربایجان غربی با صف های طویل دریافت کپسول گاز، همانند سال گذشته همراه بود.

در همین راستا اول مهر ماه ، نماینده مهاباد در مجلس دلیل کمبود گاز مایع در سطح کشور را به ویژه در روستاهای فاقد پروژه گازرسانی، با وجود منابع زیرزمینی گاز در ایران، از وزیر نفت خواستار شد.

اما باز هم، این مسئله در آذربایجان غربی از سوی مسئولان پذیرفته نمی شود و آنها هر بار منکر کمبود گاز مایع در سطح استان می شدند. تا اینکه رییس صمت استان ضمن تایید کمبود گاز مایع در استان گفت: یکی از دلایل این کمبود، تعمیر و نگهداری پالایشگاه اراک است که یکی از عمده تأمین کننده های گاز مایع استان است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =