بازگشت ارزش افزوده معادن به بوکان/ اجباری کردن ثبت شرکت‌های معدنی در منطقه

شناسهٔ خبر: 5822942A -
سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان، با انتقاد از عدم بازگشت ارزش افزوده معادن به بوکان گفت: معادن سالیانه 20 میلیارد تومان به جاده های روستایی بوکان خسارت می زنند و امکان جذب این میزان اعتبارات برای بازسازی جاده ها وجود ندارد.

به گزارش هاناخبر ،"لقمان خسروپور" سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان در مراسم کلنگ زنی کارخانه کنسانتره آهن روستای قالوی شیخان در بوکان ، از خام فروشی معادن بوکان به شدت انتقاد کرد و گفت: معدن داران شهرستان از خام فروشی دست بردارند چرا که آثار مثبت چندانی برای اقتصاد و اشتغال شهرستان ندارد و باید به سمت فرآوری گام بردارند.

او در ادامه از عدم بازگشت ارزش افزوده این معادن به شهرستان بوکان خبر داد و گفت: سازمان صمت بایستی تمهیدات لازم را برای اجباری نمودن ثبت شرکت‌های معدنی فعال در منطقه به منظور بازگشت مالیات بر ارزش افزوده آن‌ها به سطح شهرستان بوکان را انجام دهد.

سرپرست فرمانداری بر بکارگیری نیروهای بومی از روستاهای اطراف تاکید کرد و افزود: متاسفانه واگذاری این معادن در اختیار استان است و شهرستان هیچگونه اختیاریی در این خصوص ندارد اما معدن داران باید وظیفه اجتماعی خود را در مناطق روستایی انجام دهند.

کارخانه کنسانتره سنگ آهن قالوی شیخان، با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی که در دو فاز با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و سنگ آهن ساخته می شود. در این مجتمع ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد و فاز اول آن در مهرماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 7 =