ثبت‌نام 900 کردستانی در سامانه بازارگاه جهاد کشاورزی

شناسهٔ خبر: 58264A1B -
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه تا امروز در استان کردستان بالغ بر 900 نفر در این سامانه ثبت‌ نام کردند، گفت: سال گذشته 433 مورد معامله مربوط به استان در این سامانه ثبت شده است که براساس آن حدود 23 هزار و 826 تن کالا شامل کنجاله سویا، ذرت و جو خریداری شده است.

به گزارش هاناخبر ،

سید احمد ذکریایی‌نژاد امروز(۱۹ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طول سال گذشته سامانه‌ای به عنوان سامانه بازارگاه در سازمان جهاد کشاورزی تعریف شد که خرید نهاده‌های کشاورزی از طریق این سامانه انجام ‌شود.

وی افزود: هدف از ایجاد سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی جلوگیری از توزیع نامناسب نهاده‏های کشاورزی، تثبیت قیمت‌گذاری و جلوگیری از واسطه‌گری است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: در سامانه بازارگاه اطلاعات نهاده تا رسیدن به دست مصرف کننده به صورت دقیق ثبت خواهد شد و رصد و پایش تمام خدمات ارایه شده از مرحله تأمین، حمل و نقل تا مصرف نهاده‏ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در ستاد سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برای سامانه بازارگاه 5 نفر کاربر از میان همکاران تعریف شده است و در سال‌جاری طبق دستورالعمل جدید تمام مدیران شهرستانی جهاد کشاورزی نیز به عنوان کاربران جدید معرفی و تعریف شدند.

ذکریایی‌نژاد خاطرنشان کرد: سامانه بازارگاه مانند یک شرکت سهامی خاص است که یک عده خاص به عنوان تامین‌کنندگان نهاده‌ها می‌توانند عرضه نهاده در آن انجام دهند و در مقابل یک عده خاص از جمله دامداران، مرغداران، تعاونی‌ها، کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان، اتحادیه‌ها، عوامل خرید و ... به عنوان خریدار در آن معامله انجام دهند.

وی با بیان اینکه تا امروز در استان کردستان بالغ بر 900 نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند، گفت: سال گذشته 433 مورد معامله مربوط به استان در این سامانه ثبت شده است که براساس آن حدود 23 هزار و 826 تن کالا شامل کنجاله سویا، ذرت و جو خریداری شده است. وی با تاکید بر اینکه امسال خرید نهاده‌های کشاورزی فقط از طریق سامانه بازارگاه انجام می‌شود گفت: در از ابتدای سال 99 تا امروز هم 140معامله توسط خریداران کردستانی در سامانه بازارگاه ثبت شده است که این تعداد معامله منجر به خرید حدود 11 هزار و 888 تن کالا شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 7 =