بسیاری از مهدهای کودک و پیش دبستانی های ایلام ورشکست شده‌اند

شناسهٔ خبر: 584EFA06 -
مدیر کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک استان ایلام گفت: 5 ماه است که مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها تعطیل شده اند و عملا هیچ درآمدی نداشته‌اند و در مضیقه ی شدید مالی به سر می برند.

به گزارش هاناخبر ، «سمیره اصیل‌وندی» اظهار کرد: در 5 ماه گذشته و با ورود ویروس کرونا بسیاری از مهدهای کودک و پیش دبستانی های استان ورشکسته شده‌اند.

وی با بیان اینکه بنا به اعلام دولت از 24 خرداد مجاز به بازگشایی پیش دبستانی ها و مهدهای کودک هستیم، افزود: این بازگشایی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است که اعمال این پروتکل ها نیاز به حداقل 5 تا 6 میلیون تومان هزینه دارد در حالی مهدهای کودک در تابستان با ریزش تعداد کودکان مواجه هستند و به آنها نیز ابلاغ شده که با دو سوم ظرفیت خود فعالیت کنند که امر موجت کاهش درآمد آنها می‌شود و تامین این مبلغ برای مهدهای کودک بسیار مشکل است.

مدیر کانون توسعه و همیاری مهدهای کوک استان ایلام با انتقاد از مسئولینی که تاکنون کمکی به مهدهای کودک و پیش دبستانی نکرده‌اند، گفت: مهدهای کودک تحت نظر بهزیستی و پیش دبستانی‌ها تحت نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند که تاکنون حتی یک ریال هم به آنها  کمک نکرده‌اند.

اصیل‌وندی با اشاره یه اینکه علی‌رغم بیکار شدن مدیران و مربیان مهدهای کودک هیچ بیمه بیکاری یا مزایای بیکاری به آنها تعلق نگرفته است، تاکید کرد: بسیاری از مهدهای کودک به علت عدم صرفه اقتصادی فعالیتشان مجبور شده‌اند با گرفتن مرخصی یک ساله مهدهای کودک خود را جمع کنند.

وی با بیان اینکه این پیش دبستانی‌ها و این مهدهای کودک در تربیت نسل آینده نقش‌بسزایی دارند، اظهار کرد: با شرایط کنونی و نگرانی‌ها و تشویش‌های به وجود آمده در صورت عدم حمایت مالی مسئولان انجام این رسالت بسیار دشوار خواهد بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 5 =