امسال ۵۶۰۰ گردشگر از مجموعه تاریخی حسنلو بازدید کردند

شناسهٔ خبر: 585C3D72 -
مدیر پایگاه حسنلو نقده از افزایش ۳۱ درصدی بازدیدکنندگان از این مجموعه طی سال جاری خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

حسن شیری در گفت با بیان اینکه طی سال جاری حدود ۵۶۰۰ نفر از این مجموعه بازدید کردند، افزود: میزان بازدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: این میزان بازدید کننده نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶،  حدود ۱۲۶ درصد افزایش یافته و از این تعداد ۱۳۰ نفر آن گردشگران خارجی از کشورهای مختلف بودند.

شیری با اشاره به اقدامات انجام یافته در طول سال باهدف رضایتمندی بازدیدکنندگان اظهار کرد: در طول سال جاری اقداماتی از قبیل برگزاری برنامه های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر مجموعه در رسانه ها و عموم مردم، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در پایگاه انجام یافته است.

مدیر پایگاه حسنلو مستقر نمودن راهنمایان گردشگری، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده‌های اصلی منتهی به آن و اقدامات مستمر حفاظتی و مرمتی را از دیگر اقدامات مهم در جهت جذب و افزایش گردشگر عنوان کرد و گفت: با این اقدامات صورت گرفته، روند صعودی افزایش گردشگر در ماهها و سالهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه بزرگترین شهر عصر آهن در خاورمیانه است که قدیمی ترین لایه آن در حدود ۸۰۰۰ سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه ای است.

منطقه تاریخی حسنلو در ۸۰ کیلومتری ارومیه و ۹ کیلومتری شهرستان نقده قرار دارد که در سال ۱۳۴۴ به شماره  ۴۸۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده و در حال حاضر جهت انجام فعالیت‌های علمی، فنی و پژوهشی به پایگاه ملی تبدیل شده است .

کشف جام زرین حسنلو در سال ۱۳۳۷ یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است. این اثر نفیس با ۹۵۰ گرم وزن و ۳۰۰۰ سال قدمت در موزه ملی ایران نگهداری می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =