سد سیلوانا یکی از زیبایی های منحصربفرد نوار مرزی ارومیه

شناسهٔ خبر: 586149F2 -
زیبایی های نوارمرزی ارومیه بخش سیلوانا را باید دید جایی که خداوند ان را به زیبایی تمام نقاشی کرده است.

به گزارش هاناخبر ، برای اینکه ارومیه را ببینید و از زیبایی های آن لذت ببرید جاده ارومیه به بند را انتخاب کنید.

این جاده قدیمی در امتداد رودخانه ای زیبا قرارگرفته رودخانه ای که میان روستای بند عبور میکند وان را به  تفرجگاهی زیبا و رویایی تبدیل کرده است.
جاده و رودخانه ای زیبا در امتداد هم، با پست سر گذاشتن تفرجگاه بند و چند روستای سرسبز در انتهای ان به سد زیبای سیلوانا می رسیم. سدی که به شهرچای معروف هست.
 
سد شهر چای در ۱۲ کیلومتری غرب شهر ارومیه احداث گردیده و حجم مخزن آن تا تراز نرمال بیش از ۲۲۱ ملیون متر مکعب بوده ، ارتفاع از پی ۱۱۹ متر بوده و از بستر رودخانه ۸۴ متر میباشد .
 در سالهای اخیر با احداث این سد این منطقه بیشتر به چشم امده و یکی دیگر از مناطق نمونه گردشگری به سیلوانا اضافه شد با این وجود چند منطقه نمونه گردشگری در بخش سیلوانا باعث شد تا علاقمندان به گردشگری این منطقه را انتخاب کنند.
این سد با زیبایی های منحصر به خود و اطرافش  جایی برای دوستداران طبیعت و ماهیگیری تبدیل گردیده است و دوستداران طبیعت برای دیدن مناظر بدیع این منطقه به اینجا آمده و از جاذبه های طبیعی و زیبائی های این خطه از کشور عزیزمان دیدن میکنند .
 
"آب این سد از رودخانه (برده سور )شهر چای تامین میگردد این رودخانه از ارتفاعات شهیدان ، خلیل ، زینه تا بوتان سرچشمه می گیرد و آبادیهای زیادی را در مسیر خود سیراب می کند و جلوهای زیبائی را بوجود می آورد که در نوع خود بی نظیر است ."
تعطیلات نوروزی و تابستانی فرصت مغتنمی است برای طبیعت گردی در ارومیه. از ماهیگیری در سد «شهرچایی» گرفته تا پاراگلایدرسواری در ارتفاعات «سیلوانا». طبیعت ارومیه در این فصل با تمامی وجود در برابر دیدگان رهگذران دلربایی می کند. «مارمیشو» با کوهها و رودخانه خروشانش بلندی کوهستان دالانپر و بزسینایش،چشمه های ابگرم هفتاباد و روستاهای کوهستانی و سرسبزش و صد البته عشایرو مرزنشینان مهربان و رئوفش، همه و همه دوستداران طبیعت را به گشتی دلنشین در اطراف ارومیه می طلبد.
 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 2 =