امسال میزان فروش شرکتهای دانش بنیان آذربایجان غربی ۱۲۰ میلیارد تومان است

شناسهٔ خبر: 58B09305 -
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: اقتصاد دانش بنیان موتور محرکه اقتصاد یک کشور است.

به گزارش هاناخبر ،نیکبخت امروز ۲۵ بهمن در آیین رونمایی از نخستین منظومه فضایی ایران با عنوان ماهواره فضایی "اروم ست " که در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان برگزار شد، افزود: اقتصاد دانش بنیان موتور محرکه اقتصاد یک کشور است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری توجه به شرکت های دانش بنیان بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ۱۰۹ شرکت و واحد فناوری دانش بنیان با جمعیت ۶۶۸نفر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی فعالیت دارند، تصریح کرد:  پارک علم وفناوری استان در سال های اخیر توانسته جوانان نخبه را جذب و تسهیلات مالی و محتوایی را در اختیار آنها را قرار داده است.

نیکبخت با تاکید بر اینکه یکی از شاخص های ارزیابی واحدهای فناور میزان فروش است، اظهار کرد: در سال ۹۸ و ۹۹ با وجود کرونا آمار فروش شرکت های دانش بنیان پارک استان افزایش یافته و در سال ۹۹ میزان فروش شرکت های دانش بنیان پارک استان ۱۲۰میلیارد تومان برآورد شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه محدودیت هایی در بخش فضا داریم، خاطر نشان کرد: منظومه فضایی که امروز رونمایی شد اولین نمونه خصوصی در کشور است و در صنایع ارتباطی و هواشناسی کاربرد دارد.

وی یاد آور شد: آذربایجان غربی دارای جوانان ناب با طرح های دانش بنیان بکری است که نیازمند حمایت مسئولان بخش خصوصی و دولتی هستند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 9 =