کرمانشاه صاحب «میز رب گوجه» شد

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه میز رب گوجه به کرمانشاه داده شده، گفت: این میز می‌تواند به افزایش کمی و کیفی تولیدات و افزایش صادرات این محصول کمک کند.

به گزارش هاناخبر ، احسان باقرخانی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به واگذاری دو میز نخود و رب گوجه به کرمانشاه از سوی سازمان توسعه تجارت و بر اساس مزیت‌هایی که کرمانشاه در این دو محصول دارد، اظهار کرد: پیش از این میز سیمان در اختیار ما بود که چون در زمینه این محصول قطب تولید نبودیم، میز رب گوجه جایگزین آن شد.

وی با اشاره به وجود چند کارخانه‌های رب گوجه در استان، افزود: کشت و صنعت "روژین تاک" از واحدهای موفق استان است که هم در زمینه کشت قراردادی، اصلاح بذر، تولید نشاء و ... فعالیت دارد و هم صادر کننده نمونه بوده و محصولات این واحد به کشورهای مختلف صادر می شود.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمانشاه ادامه داد: در کرمانشاه مجموعه کشت و صنعت "پرامان" را هم داریم که تکنولوژی به روزی دارد، اما هنوز گستردگی فعالیت آن به اندازه روژین تاک نیست.

باقرخانی درباره اینکه واگذاری میز اختصاصی یک محصول به استان‌ها چه مزیتی دارد نیز عنوان کرد: این میزهای تخصصی صفر تا صد یک محصول از تولید تا فرآوری و تجارت داخلی و خارجی را شامل می‌شود و به هر استان بر اساس ظرفیتی که دارد یک میز تخصصی واگذار می‌شود.

به گفته معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمانشاه، دستاوردهای این میزهای تخصصی در نهایت در اختیار سایر استان‌ها نیز قرار خواهد گرفت.

باقرخانی ابراز امیدواری کرد اختصاص میز رب گوجه به کرمانشاه به افزایش تولید، ارتقا کیفیت و توسعه بازارهای صادراتی این محصول کمک کند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 2 =