استیضاح وزیر راه و شهرسازی ایران در مجلس کلید خورد+تصویر نامه

شناسهٔ خبر: 5955B23B -
هواپیمایی که با شصت و شش سرنشین در مسیر یاسوج دچار سانحه شد اوایل بهمن ماه نیز به دلیل نقص فنی از ادامه مسیر خود بازمانده و به فرودگاه مهر آباد بازگشته بود.

به گزارش هاناخبر ،در پی سانحه هوایی صبح یکشنبه در منطقه سمیرم که در جریان آن یک فروند هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان با شصت و شش مسافر پس از برخورد با رشته کوه های دنا متلاشی و سرنگون شد تعدادی از نمایندگان پارلمان ایران با تنظیم نامه ای خواستار استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی شدند.

 در این نامه که پس از امضای چندین نماینده به هیئت رئیسه مجلس ارائه و توسط کمیسیون عمران وصول شده به موارد مشخصی به عنوان دلایل درخواست استیضاح اشاره شده است که در میان آنها می توان به «عدم توانایی در مواجهه با بحران‌های موجود در سیستم حمل و نقل کشور»، «عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی و ریلی و بروز مشکلات در کشور و مرگ تعداد بسیار زیادی از هموطنان عزیز»، «عدم اجرای برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی در نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی»، «بی‌انگیزگی در اداره امور وزارتخانه‌ ذیربط» و نیز «عدم پاسخگویی مناسب به مردم شریف و نمایندگان محترم» اشاره کرد.
این درحالیست که وزیر راه و شهرسازی ایران روز دوشنبه در بازدید از محل حادثه با انتقاد شدید برخی از بازماندگان حادثه مواجه شد. در ویدیو منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی که برخی سایت های خبری در ایران نیز آنرا بازنشر کردند یکی از بستگان قربانیان که به شدت تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته با لحن تند انتقادی از آقای وزیر می پرسد آیا خود وی حاضر بود سوار این هواپیما شود؟

در پی سانحه هوایی صبح یکشنبه در منطقه سمیرم که در جریان آن یک فروند هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان با شصت و شش مسافر پس از برخورد با رشته کوه های دنا متلاشی و سرنگون شد تعدادی از نمایندگان پارلمان ایران با تنظیم نامه ای خواستار استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی شدند.

 در این نامه که پس از امضای چندین نماینده به هیئت رئیسه مجلس ارائه و توسط کمیسیون عمران وصول شده به موارد مشخصی به عنوان دلایل درخواست استیضاح اشاره شده است که در میان آنها می توان به «عدم توانایی در مواجهه با بحران‌های موجود در سیستم حمل و نقل کشور»، «عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی و ریلی و بروز مشکلات در کشور و مرگ تعداد بسیار زیادی از هموطنان عزیز»، «عدم اجرای برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی در نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی»، «بی‌انگیزگی در اداره امور وزارتخانه‌ ذیربط» و نیز «عدم پاسخگویی مناسب به مردم شریف و نمایندگان محترم» اشاره کرد.

این درحالیست که وزیر راه و شهرسازی ایران روز دوشنبه در بازدید از محل حادثه با انتقاد شدید برخی از بازماندگان حادثه مواجه شد. در ویدیو منتشر شده بر روی شبکه های اجتماعی که برخی سایت های خبری در ایران نیز آنرا بازنشر کردند یکی از بستگان قربانیان که به شدت تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته با لحن تند انتقادی از آقای وزیر می پرسد آیا خود وی حاضر بود سوار این هواپیما شود؟

ناوگان فرسوده هوایی ایران که تحریم های بلند مدت بین المللی یکی از مهمترین دلایل آن محسوب می شود به همراه سوء مدیریت در کنترل کیفیت و عدم نظارت بر رفع کامل معایب فنی هواپیماهای قدیمی که بالطبع از جدیدترین امکانات و فن آوری های گریز از حادثه محروم هستند سبب شده تا ایران به یکی از معدود کشورهای جهان تبدیل شود که شمار سوانح هوایی در آن بسیار بالاتر از حد معمول است.

هواپیمای ATR۷۲ نمونه ای از مدل هواپیماهای کوچک حمل کالا بود که اوائل دهه ۱۹۸۰ به صورت مشترک توسط فرانسه و ایتالیا طراحی و وارد چرخه تولید شد. این هواپیما طی سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۹ تحویل شرکت آسمان شده بود. شرکت ایران ایر نیز پس از برداشته شدن برخی تحریم های بین المللی بواسطه قراردادی که در سفر اروپایی حسن روحانی به رم امضا شد اردیبهشت ماه سال جاری چهار فروند هواپیمای ATR ۷۲-۶۰۰ را از این شرکت سازنده تحویل گرفت.

هواپیمایی که با شصت و شش سرنشین در مسیر یاسوج دچار سانحه شد اوایل بهمن ماه نیز به دلیل نقص فنی از ادامه مسیر خود بازمانده و به فرودگاه مهر آباد بازگشته بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 7 =