هشدار جدی فرماندار مریوان به افزایش پوشش نیزاری دریاچه زریبار

شناسهٔ خبر: 595B6673 -
فرماندار نسبت به افزایش وشش نیزارهای دریاچه زریبار این شهر، ابراز نگرانی و از انجام اقدامات اولیه برای رفع این معضل خبرداد.

به گزارش هاناخبر ،

محمد شفیعی در جلسه شورای اداری این شهرستان، با بیان اینکه امسال برای برداشتن نیزارهای دریاچه زریوار مریوان اقدامات اولیه انجام خواهد گرفت اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و ۱۰۰ هکتار از دریاچه زریوار از نیزارهای موجود پوشانده شده و تن‌ها هزار و ۹۰ هکتار آن آب است که این وضعیت نگران‌کننده است.
وی در ادامه گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی فاضلاب سه روستای اطراف دریاچه زریوار در سالجاری در نظر گرفته شده است.
به گفته شفیعی ۲۱۳ میلیون تومان اعتبار نیز برای تامین آب سه روستای بلچه سور، مولینان و نشکاش در سالجاری اختصاص خواهد یافت.
محمد شفیعی با اشاره به اینکه ششصد و ۵۰ میلیون تومان در راستای زیباسازی دریاچه زریوار و استقبال گردشگران، برای ایجاد رقص نور در اطراف دریاچه در نظر گرفته شده است افزود: تعریض جاده اطراف دریاچه زریوار از موارد مهمی است که در سال جاری انجام خواهد گرفت.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه تاکید کرد: لازم است مسئولین اقدامات لازم برای روشنایی محدوده مریوان تا شهر کانی دینار را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند.
ماموستا فایق رستمی گفت: امیدواریم در سال جاری شاهد اقدامات مناسبی برای اتمام جاده مریوان سنندج از طرف مسئولین باشیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 2 =