مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی:

نقاط حادثه خیز آذربایجان غربی اصلاح می شوند

شناسهٔ خبر: 597F92F2 -
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اصلاح ۴۴ نقطه حادثه خیز در جاده های استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

عبدالحسین علی اکبری با بیان اینکه امسال یک طرح عمرانی در بخش راهداری استان اجرا می شود افزود: اصلاح ۴۴ نقطه حادثه خیز، لکه گیری، روکش آسفالت محور های ارومیه به تبریز، ارومیه محور پل شهید کلانتری به اشنویه، شاهین دژ به میاندوآب و شاهین دژ به تکاب و بوکان، توسعه و تجهیز ساختمان های راهداری و نصب علایم هشدار این طرح ها را شامل می شود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است اظهارداشت: تکمیل روکش آسفالت محور شاهین دژ به بوکان به طول ۷کیلومتر، روکش کامل محور شاهین دژ به تکاب با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال و مبلغ اولیه ۷۰ میلیارد آن تامین شده است.

علی اکبری از اجرای طرح راهداری زمستانی در استان هم خبر داد و اظهارداشت: این طرح همزمان با سراسر کشور از ۱۵ آذر ماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال  آینده ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ۵۳۰ دستگاه با۸۰۰ عوامل راهداری در ۶۷ نقطه از محورهای مواصلاتی برای اجرای طرح برف روبی و آماده سازی جاده از ۱۵ آذر تا ۱۵ اسفند ماه حضور خواهند داشت.

علی اکبری با اشاره به حضور مستمر اکیپ‌های راهداری در جاده‌های استان عنوان کرد: در طرح راهداری زمستانی ۸۰۰ نفر از کارکنان این مجموعه در ۶۷ نقطه از جاده های استان و در راهدارخانه های موقت و دائم مستقر خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با اجرای عملیات برف‌روبی و شن و نمک‌پاشی از بروز مشکل برای شهروندان جلوگیری بعمل خواهند آورد.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۵ هزار تن نمک و ۴۵ هزار تن ماسه جهت استفاده در راههای مواصلاتی خریداری شده است و ۴۳۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و سبک نیز در این طرح مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

علی اکبری با بیان اینکه۶۷ راهدارخانه در طول طرح زمستانی راهداری فعال است که در صورت نیاز به کاربران جاده‌ای خدمات‌رسانی امدادی و در صورت نیاز اسکان موقت انجام خواهد پذیرفت، ادامه داد: با حداکثر توان در خدمت مردم و تمامی مترددین جاده ای بویژه در فصل بارندگی هستیم.

وی یاد آور شد: در ۳ ماه آخر سال با توجه به برودت هوا برنامه سفر خود را متناسب با شرایط جوی تنظیم کنند و تجهیزات مورد نیاز از جمله زنجیر چرخ و چراغ چشمک‌زن و جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفاء حریق را همراه داشته باشند.​

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 2 =