تاکید معاون اقتصادی استاندار کردستان بر حضور مدیران در جلسات کارگروه اقتصادی

شناسهٔ خبر: 59F8681D -
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان حضور مدیران را در جلسات کارگروه اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال الزامی دانست و گفت: از استاندار این اختیار را گرفتیم که مصوبات کارگروه به عنوان مصوبات شورا برنامه ریزی استان قرار گیرد و نیازی به طرح مجدد در شورای توسعه نخواهد بود.

به گزارش هاناخبر ،

حسین فیروزی در اولین جلسه  کارگروه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال استان کردستان با بیان اینکه بخشی از موضوع ناظر برکارآمدی و ارتقای بهره‌ وری در کارگروه‌ها و جلسات اداری است، اظهارداشت: کارگروه امور اقتصادی، سرمایه گذاری و اشتغال یکی از کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است که اعضا و وظایف مشخصی دارد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از تشکیل این کارگروه، کارآمدی و ارتقای بهره‌وری در کارگروه‌های تخصصی امور اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر جنبه محتوایی و اثر بخشی در سیستم اداری است، گفت: کردستان ۲ درصد جمعیت و ۲ درصد وسعت سرزمینی کشور را داراست و منابع دیگری از جمله آب، خاک، اقلیم، موقعیت مرزی، جاذبه های گردشگری و فرهنگی و نیروی کار تحصیل کرده به عنوان مولفه های اقتصادی  در این استان وجود دارد که هر کدام از مسئولان بایستی نقش و وظیفه خود را در ارتقا شاخص های کلان اقتصادی استان مشخص کنند.

فیروزی ادامه داد: اگر این وظایف و نقش ها توسط سازمان ها به عنوان وظایف محوری هر روز قبل از برنامه ریزی مطرح شود به هدف خود تحت عنوان ساختار مناسب برای توسعه خواهیم رسید و چنانچه سازمان‌ها و مدیران جلسات را صرفا به عنوان جلسه تشکیل دهند و انجام کار براساس روزمرگی باشد هدف های مهم و هم افزایی محقق نخواهد شد.

وی از اعضای کارگروه درخواست کرد: برای ارتقای بهره وری و اثربخشی حضور در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی استان باید نقش و جایگاه‌ خود را در توسعه شاخص‌های کلان اقتصادی استان مشخص و کارشناسان خود را به مشارکت فکری دعوت کنید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: از این به بعد باید در هر جلسه شورای اداری استان یکی از مدیران اقتصادی برنامه‌های کلان دستگاه و سازمان خود را در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی توضیح دهد که در این حوزه چه کمکی به توسعه استان خواهد کرد.

فیروزی هدف از تعریف ساختار ها را یک هدف محوری عنوان کرد و یاد آور شد: برای تحقق این هدف به ساختارهای مناسب سازمانی نیاز است که تشکیل کارگروه ها و جلسات مختلف در گذشته توسط مدیران نقد می شد.

وی با بیان اینکه تعداد و زمان جلسات زیاد است و مدیران فرصت کافی برای رسیدگی به کارهای درون سازمانی خود را ندارند، افزود: این موضوع نشان از مشکلات ساختارهای اداری موجود است که جلسه امروز به منظور تغییر و پوست‌اندازی در مورد ساختارهای اداری که دستیابی به اهداف کلان ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان است تشکیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان حضور مدیران را در این جلسات الزامی دانست و گفت: به غیر از مدیران هیچ کسی حق حضور در جلسات این کارگروه را ندارد و در هر جلسه دو الی سه اداره اهداف خود را برای ارتقای شاخص های کلان اقتصادی استان تعریف عملیاتی کنند.

فیروزی با بیان اینکه برای کاهش تعداد جلسات سیستم اداری و کمک به اثر بخشی و ارتقای بهره وری باید گروه های کاری تشکیل شود، اضافه کرد: این کارگروه در ۶ گروه کاری شامل: ۱.صنعت، معدن، تنظیم بازار، تسهیل و رفع موانع تولید، ۲.اشتغال، بازار کار و کسب و کارهای نوین، ۳.توسعه صادرات و ساماندهی مرز،۴. اقتصاد کلان و سرمایه‌گذاری،۵. کشاورزی، آب و منابع طبیعی و ۶. گروه کاری تجهیز منابع و تامین مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری تشکیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه شورای برنامه‌ریزی قوی برشانه های کارشناسی قوی قرار می‌گیرد افزود: با وجود کارشناسان خبره و توانمند در سیستم اداری استان باید از توان و تجربه آن ها نهایت بهره برداری را کرد تا بتوانند خوراک فکری لازم را برای گروه های کاری فراهم کنند.

فیروزی گفت: باید تا پایان هفته آینده دو سازمان مردم نهاد مرتبط با اقتصاد و اشتغال و سرمایه گذاری استان به عنوان عضو کارگروه اقتصادی و اشتغال و سرمایه گذاری استان معرفی کنیم و همچنین دو عضو حقیقی از تحصیلکردگان اقتصاد و یا کارآفرینان و سرمایه گذاران تا پایان هفته آینده به عنوان دیگر اعضای این کارگروه معرفی شوند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 4 =