خودكشی و سكوتی خائنانه!

شناسهٔ خبر: 0169FDCB -
متاسفانه این داستان در اين شهر كوچک تمامی ندارد و هر روز با انتشار خبری شرح سوز و گدازش در سكوت بیشتر می شود.

 هاناخبر - فریدون آقائی؛ شاید قدمت این پدیده چیزی کمتر از عمر آدمي نباشد اما هنوز ما بر سر یک دو راهی گیر کرده ايم و نمیدانیم که باید در این‌ باره اطلاع‌رسانی کنیم یا به کل همه چیز را تکذیب کرده و آسمان ابری را صاف جلوه دهیم !
سكوت تا امروز جوابگو نبوده است ديگر زمان آن است که مسئولان به جای ترسیدن از قبر شكافي در این خصوص و نگرانی از اخباری که لغت خودکشی نگرانی‌های جدی‌تری در این خصوص داشته باشند و حتی اگر کاری از دستشان برنمیآید، مانع از انتشار آماری که میتواند خانواده‌ها و دلسوزان جامعه را هوشیار کند، نشوند.
متاسفانه این داستان در اين شهر كوچك تمامی ندارد و هر روز با انتشار خبري شرح سوز و گدازش در سكوت بیشتر ميشود اما بعید است هرگز به جاری شدن اشک مسئولی منجر شده و تغییری را زمینه‌ساز شود.
تجویز سکوت برای اخبار خودکشی ، یک آفت بزرگ به همراه دارد که چیزی نیست جز نادیده گرفتن درد و به طبع آن، چشم بستن بر علت‌هایی که خودکشی معلول آنهاست.
مساجد هم تنها به تریبون­ هایی برای ذکر و یادآوری احکام تبدیل شده ­اند و به تجدید سنت­ هایی مشغولند که هیچ سنخیتی با نیازها و خواسته­ ها و مشکلات نسل جدید و مسائل اجتماعی موجود در جامعه ندارند. و ما مانده ايم
 بی­ تفاوتی و بی­ مسؤلیتی قشرهای مختلف جامعه اعم از فعالين اجتماعي ، فرهنگي ، مدني  در برابر مسائل اجتماعی و سکوت زهرآگین و عدم پرسشگری و مطالبه­ گری از جانب قشرهای مختلف و آحاد جامعه كه آن هم جاي سوال است.
در پایان از نهادهای دولتی و غیر دولتی انتظار ميرود با توجه به وجود مشکلات اقتصادي ، اجتماعي ، معيشتي ،فقر ، بيكاري و ... یاریگر محرومان شوند تا شاید مرهمی باشند بر آلامی که آنقدر زجر آور و غیر قابل تحمل میشود که جامعه ما را به ورطه نیستی میکشاند !

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =