بیش از ۲۰ هزار کودک کردستانی غربالگری بینایی شدند

شناسهٔ خبر: 018AF59F -
معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح آمبلیوپی(۲۰ خرداد جاری) تاکنون بیش از ۲۰ هزار کودک سه تا ۶ سال استان غربالگری بینایی شدند.

به گزارش هاناخبر ،  ناصر کریمیان اظهار کرد: طرح بینایی سنجی از ۲۰ خرداد جاری در سطح شهر و روستاهای استان آغاز شده است و به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال نیز همانند سال گذشته غربالگری کودکان در پایگاه‌های سیار و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار و ۱۴۰ کودک در استان غربالگری بینایی شده‌اند، افزود: از این تعداد یک هزار و ۴۹۳ نفر از کودکان برای تشخیص دقیق‌تر و انجام معاینات لازم به سطح ۲ توسط اپتومتریست های همکار طرح ارجاع داده شده‌اند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان ادامه داد: در طرح آمبلیوپی امسال در استان کردستان تعداد ۱۰ پایگاه به صورت سیار و از طریق دستگاه و تعداد ۲۵ پایگاه ثابت مراکز مثبت زندگی نیز از طریق E چارت کار غربالگری را انجام می دهند.

کریمیان یادآور شد: پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح انجام می‌شود که در سطح اول غربالگری، در سطح دوم بینایی سنجی و در سطح سوم ارجاع به متخصص صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: اجرای این طرح فقط به پوشش ختم نمی‌شود بلکه در مراحل بعدی کودکانی که با اختلالات بینایی از جمله تنبلی چشم و یا کم بینایی مواجه هستند به پزشک متخصص ارجاع داده خواهند شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان با بیان اینکه سن طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم زیر پنج سالگی است، گفت: پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ بیش از ۶۰ هزار نفر از کودکان مشمول طرح در استان مورد سنجش بینایی قرار گیرند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 6 =