هجوم ملخ‌ها به شمال غربی کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 01DD7CA4 -
شیوع آفت ملخ در شهرستان‌های منطقه اورامانات در شمال غربی استان کرمانشاه در چند سال اخیر همواره یکی از دغدغه‌های کشاورزان این منطقه بوده که به غیر از حوزه کشاورزی حوزه گردشگری را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش هاناخبر ، در راستای مبارزه با آفت ملخ و با توجه به نقشی که شرکت های دانش بنیان در مهار و کنترل بیولوژیک این آفت می توانند ایفا کنند حضور این شرکت ها برای نقش آفرینی در این حوزه مورد توجه قرار گرفته است که در این راستا اخیرا جهاد دانشگاهی کرمانشاه برای کنترل آفت ملخ با همکاری شرکت های دانش بنیان اقداماتی را به انجام رسانده است.

مبارزه بیولوژیک با آفات مختلف گیاهی و جانوری در کشاورزی از جمله آفت ملخ با هدف تامین غذای سالم به جای استفاده از سموم شیمیایی که اثرات مخربی بر سلامت انسان، جانوران، گیاهان، آب و خاک و محیط زیست دارد می‌تواند با همکاری شرکت های دانش بنیان در استان کرمانشاه به مرحله اجرا گذاشته شود.

در همین راستا اخیرا یک شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه توانسته است با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی این استان با تولید پایه‌های رویشی درختان میوه، گام مهمی را در افزایش تولید با کیفیت محصولات باغی در استان برداشته و با بکار گیری این شیوه جدید عالاوه برا افزایش ۵۰ درصدی عملکرد باغات، مقاومت پایه درختان میوه پیوندی را نیز نسبت به عوامل نامساعد محیطی مانند سرما، خشکی، شوری، pH بالا و آفات و امراض خاکزی ارتقای قابل توجهی دهد.

اورامانات منطقه‌ای در شمال غربی استان کرمانشاه شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =