98 درصد مردم پیرانشهر تحت پوشش شبکه آب شرب سالم هستند

شناسهٔ خبر: 01E4C3FD -
مدیر عامل شرکت آبفای آذربایجان غربی در پیرانشهر گفت: 98 درصد مردم پیرانشهر از نعمت شبکه آب شرب سالم برخوردار هستند.

به گزارش هاناخبر ، علیرضا رضوی، مدیر عامل شرکت آبفای استان آذربایجان غربی در اولین جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر که روز شنبه (31 خردادماه) و با حضور نمانیده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی، معاون شرکت آب منطقه ای استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه طول شبکه آب شرب پیرانشهر 187 کیلومتر می باشد، گفت: در شرایط فعلی خوشبختانه از نظر تأمین آب شرب پیرانشهر با مشکل خاصی مواجه نیستم چرا که بر اساس آخرین آمار موجود هم اکنون بیش از 98 درصد مردم پیرانشهر از نعمت آب شرب سالم بهره مند هستند.

 وی ادامه داد: هم اکنون آب شرب سالم پیرانشهر با مصرف روزانه 300 لیتر در ثانیه از محل یک دهنه چشمه با خروجی 80 لیتر بر ثانیه و همچنین 9 حلقه چاه با خروجی 264 لیتر بر ثانیه تأمین می شود.

رضوی با اشاره به این نکته که  تأمین آب شرب شهر لاجان از یک حلقه چاه با مصرف روزانه 24 لیتر بر ثانیه تأمین شده است، اضافه کرد: خوشبختانه در شهر لاجان نیز هیچ گونه مشکلی در خصوص تأمین آب شرب سالم نداریم چرا که آب مورد نیاز این شهر روزانه 12 لیتر بر ثانیه است در حالیکه خروجی آب از چاه مورد نظر 24 لیتر بر ثانیه می باشد.

این مسئول استانی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت شبکه فاضلاب پیرانشهر اشاره و یادآور شد: هم اکنون 9/86 درصد کل جمعیت پیرانشهر تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری بطول 150 کیلومتر می باشد که از این نظر شهرستان پیرانشهر در مقایسه با سایر نقاط 10 درصد در سطح استان و 30 درصد در سطح کشوری جلوتر است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان آذربایجان غربی تصریح کرد: 25 کیلومتر از شبکه فاظلاب شهری پیرانشهر سنتی و 125 کیلومتر هم کاملاً مدرن است.

وی به پروژه های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب اشاره کرد و بیان داشت: در سال 98 پروژه های عمرانی در این حوزه که شامل اصلاح شبکه، تأمین آب شرب مساکن مهر و ... با اعتبار 39 میلیارد ریال در دست اجرا بودند که از این میزان اعتبار تا کنون 60 درصد ( 23 میلیارد ریال) محقق شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدوارم تا پایان سال این رقم به 100 درصد برسد.    

رضوی با بیان اینکه بیش از 90 درصد آب شرب روستایی از محل آبهای زیرزمینی تأمین می شوند اظهار داشت: در شهرستان پیرانشهر از مجموع 143 روستا 112 روستا با جمعیت 47 هزار و 171 نفر از نعمت آب شرب سالم روستایی برخوردار هستند که شامل 99 درصد از جمعیت کل روستاهای پیرانشهر را شامل می شود.  

مدیر عامل شرکت آبفای استان آذربایجان غربی گفت: مجموع اعتبارات بخش روستایی در پیرانشهر  در سال گذشته 6 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ تا کنون 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اختصاص پیدا کرده است.

وی در خاتمه سخنان خود ضمن توصبه به مردم در خصوص رعایت مصرف آب یادآور شد: هدف مجموعه ما تأمین آب شرب سالم و بهداشتی برای عموم مردم است لذا در راستای تحقق این وظیفه لازم است مردم هم با رعایت مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف آن مجموعه ما را همکاری کنند چرا که یقین داشته باشید که آب هست و لی کم هست اگر در مصرف آن صرفه جویی نشود در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =