کنترل متغیرهای عوامل جرم خیز، مهم ترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم است

شناسهٔ خبر: 050C7C76 -
فرماندار دیواندره در جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و جلسه شورای حفاظت از اراضی شهرستان گفت: کنترل متغیرهای عوامل جرم خیز یکی از مهم ترین راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم است.

به گزارش هاناخبر ، جمال ارشدی شناسایی عوامل وقوع جرم و اتخاذ تدابیر و اقدامات بازدارنده را به عنوان اقدامات پیشگیرانه بیان و اظهار داشت: حذف عوامل و زمینه های اجتماعی موثر در شكل گیری جرم و ایجاد موقعیت ها و زمینه های مناسب اجتماعی در ابعاد گوناگون می تواند ریشه ها و عوامل اجتماعی وقوع جرم را شناسایی و پیشگیری کند.

ارشدی بر کنترل عواملی که در ادارات باعث وقوع جرم می شود تاکید کرد و افزود: آگاهی کامل کارشناسان ادارات به شرح وظایف و امورات محوله، یکی دیگر از مولفه ها در پیشگیری از وقوع جرم است.

وی تصرح کرد: هدف اصلی اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم، کنترل جرم است و خوشبختانه با هم افزایی که در بین ادارات مرتبط با مجموعه فرمانداری و دادگستری وجود دارد، نقاط جرم خیز شهرستان به خوبی کنترل شده است.

فرماندار دیواندره جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در دیواندره را قابل تقدیر دانست و گفت: برای رفع مشکلات شهرک گلشن پیگیری های لازم انجام و جلساتی با مسئولان مربوطه در استان برگزار شده که امیدواریم با اخذ مجوزات قانونی، خدمات مناسبی به آنان ارائه شود.

جمال ارشدی با تاکید بر پیگیری و اجرای دقیق مصوبات جلسات، ابراز داشت: جلسات مشترک دستگاه های مرتبط کمک مهمی در پیشبرد اهداف شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفاظت از اراضی ملی خواهد بود.

در ادامه بر تشدید نظارت و هماهنگی بین بخشی تاکید و راهکارهای لازم برای کنترل بیشتر کانون های وقوع جرم و حفاظت از اراضی ملی، ارائه و مواردی برای اجرا به تصویب اعضا رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 4 =