مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی:

هوای آذربایجان غربی در ۹۸ درصد روزهای امسال پاک و قابل قبول بود

شناسهٔ خبر: 06DFFA30 -
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هوای استان طبق پایش های مستمر صورت گرفته در ۹۸ درصد ایام پاک و قابل قبول بوده و در پنج روز، هوای ناسالم را تجربه کرده ایم.

به گزارش هاناخبر ، سعید شهند روز شنبه  افزود: از ۳۰۴ روزی که هوای استان از ابتدای سال تا اواخر دی مورد پایش قرار گرفته و آمار آن ثبت شده است، پنج روز ناسالم برای گروه های حساس داشته ایم.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۵۰ روز هوای استان پاک و سالم بوده و ۱۴۹ روز هم قابل قبول بوده است.

وی اظهار کرد: این امر نشان دهنده بهبود کیفیت هوا در آذربایجان غربی است که امیدواریم همین امر را در روزهای بهمن و اسفند نیز تجربه کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: کیفیت هوای استان با بهره مندی از ۱۵ ایستگاه پایش در شهرستان های مختلف مورد بررسی دقیق و مستمر قرار می گیرد.

شهند گفت: در سال جاری روزانه بیش از سه هزار بار آلودگی هوا توسط این ایستگاه ها مورد سنجش قرار گرفته و آمار آن ثبت شده است.

وی با اشاره به انجام بیش از ۲ هزار مورد نمونه برداری از واحدهای صنعتی آذربایجان غربی در راستای کاهش آلودگی هوا توسط این مراکز تولیدی افزود: در نتیجه بررسی ها، نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ مورد اخطاریه صادر شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری، ۱۲ واحد تولیدی آلاینده به علت بی توجهی به اخطارهای محیط زیستی به مراجع قضایی معرفی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: هیچ طرح توسعه ای بدون دریافت مجوز زیست محیطی اجازه فعالیت ندارد و این سازمان به صورت مستمر بر فعالیت صنایع نظارت دارد.

شهند گفت: در صورتی که فعالیت واحدهای تولیدی موجب آلودگی زیست محیطی شود، از ادامه فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 3 =