شرایط بازار و روند تامین و توزیع کالاهای اساسی در کردستان عادی است

شناسهٔ خبر: 0791CE1B -
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، گفت: شرایط بازار و روند تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان کردستان عادی بوده و هم اکنون کالاهای اساسی در انبارهای استان ذخیره شده است.

به گزارش هاناخبر ،

محمد دره وزمی امروز(۵دی) در بیست و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار کردستان، اظهار کرد: با وجود فشارهایی که به کشور در خصوص تامین کالاهای اساسی در سال گذشته وجود داشت، در حال حاضر هیچ شرایط غیر عادی وجود ندارد.

وی به قیمت کالاهای اساسی در سطح بازار نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر قیمت کالاها نیز در وضعیت آرامی قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، بیان کرد: در وزارت صمت روزانه قیمت ۱۰۰ قلم کالا رصد می‌شود و طبق بررسی‌ها در حدود ٨۰ درصد قیمت کالاها بی تغییر مانده است و تنها در فولاد مقداری افزایش قیمت داشتیم که کارخانه‌ها آن را افزایش داده بودند و با مداخله وزارتخانه این امر نیز تعدیل شد.

دره وزمی، همچنین از افزایش و تراکم میزان بازرسی‌ها در سطح بازار نیز عنوان کرد: بازرسی‌ها در سطح بازار ۲ شیفته است و عمده تخلفات نیز در حال حاضر درج نکردن قیمت کالا است.

وی ذکر کرد: ما درج نکردن قیمت را به مثابه گرانفروشی در نظر می‌گیریم و در ۱۰ روز اول بعد از افزایش قیمت بنزین مقداری تب و تاب افزایش قیمت وجود داشت کە در حال حاضر فروکش شدە است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، با بیان اینکه از آغاز سال تاکنون ۲۵ کارگروه تنظیم بازار با ۲۶۰ مصوبه برگزار شده است، خاطرنشان کرد: ما در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم و از هر مقدار کالایی که مورد نیاز باشد بدون مشکل تامین می شود.

دره وزمی یادآور شد: هم اکنون در انبارهای استان برنج، روغن، گوشت، لاستیک ماشین و نهادهای دامی به مقدار کافی ذخیره شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =