اصلاحیه اساسنامه فدراسیون کشتی به وزارت ورزش ارسال شد/اهواز میزبان جام جهانی 2018

شناسهٔ خبر: 0935B327 -
دبیر فدراسیون کشتی،گفت: اصلاحیه اساسنامه این فدراسیون را به وزارت ورزش ارسال کرده ایم و در این خصوص جلساتی نیز برگزار شده و امیدواریم با تایید اساسنامه جدید آنرا در مجمع عمومی فدراسیون در اواخر تیر ماه به تائید برسانیم.

به گزارش هاناخبر ،

رضا لایق روز پنجشنبه در حاشیه مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در جمع خبرنگاران افزود: در چند وقت گذشته اتحادیه جهانی کشتی از طریق کمیته بین المللی المپیک نامه ای را مبنی بر اصلاح اساسنامه فدراسیون برای ما ارسال کرد که یکی از درخواست های کمیته بین المللی المپیک دخالت نداشتن دولت در انتخابات و همچنین عزل و نصب ها در فدراسیون بود که بیشتر روی این موارد حساسیت وجود دارد. 
لایق اظهار داشت: اساسنامه فدراسیون باید به گونه ای باشد که موارد مورد اشاره کمیته بین المللی المپیک در آن لحاظ شده باشد و از سوی دیگر با توجه به جایگاه فدراسیون کشتی در دنیا، آنها دنبال بهانه هستند تا فدراسیون کشتی ایران را تعلیق و ما را با مشکل روبرو کنند.
دبیر فدراسیون کشتی در پاسخ به این سئوال که آیا اساسنامه فدراسیون بعد از اصلاح نیاز به تائید هیات دولت دارد؟ خاطر نشان کرد: تصویب هیات دولت به طور قطع باید باشد اما دولت محترم نیز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد که کشتی ایران اکنون در چه شرایطی است و در اساسنامه جدید دولت تنها باید نظارت داشته باشد و این چیزی است که اکنون در اساسنامه فدراسیون فوتبال انجام شده و مواردی است که هر چه سریعتر باید برطرف شود.
لایق یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان برای اصلاح اساسنامه فدراسیون همکاری خوبی داشته و به صورت جدی به دنبال انجام این کار هستند.

*اهواز میزبان جام جهانی کشتی فرنگی سال 2018
دبیر فدراسیون کشتی همچنین از برگزاری جام جهانی سال 2018 در فروردین سال 97 به میزبانی شهر اهواز خبر داد و بیان داشت: برای میزبانی این مسابقات به غیر از اهواز چند استان دیگر نیز نامزد شده بودند اما اهواز شرایط و معیارهایی که مد نظر فدراسیون را داشت و به همین دلیل به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شد.
وی همچنین با اشاره به جایگاه استان خوزستان در کشتی فرنگی در کشور یادآور شد: مردم استان خوزستان علاقه و استقبال خوبی از این رشته داشته و دارند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 8 =