خانه به دوشی پیام نور در سلماس

شکایات مردمی از نبود ساختمان اداری و اموزشی دانشگاه پیام نور در سلماس پای مسئولین سازمان بازرسی آذربایجان غربی را به این موضوع باز کرد.

به گزارش هاناخبر ،یکی ازمشکلات دیرینه شهرستان سلماس در خصوص تحصیلات تکمیلی نبود ساختمان اداری وآموزشی دانشگاه پیام نور است و دانشجویان این دانشگاه همه ساله بصورت استیجاری در ساختمانهای فرسوده و تخریبی مدارس اداره آموزش وپرورش این شهرستان مستقر می شوند که علاوه بر بحث های ایمنی ساختمان و خطرات جانی  موجود، دور از شان دانشجویان این دانشگاه و نیز مردم فرهنگدوست و علاقه مند به تحصیل سلماسی است.

تاخیرهای پی در پی در پرداخت اجاره ساختمان به اداره آموزش و پرورش در برهه های زمانی مختلف نیز منجر به اخذ حکم تخیله دانشگاه از فضاهای تحت اختیار آموزش و پرورش می شد که با وساطت مسئولین قضیه بصورت مقطعی حل می شده اما هنوز هم مشکل ساختمان مستقل برای این دانشگاه پابرجاست.

این در حالیست درسال ۱۳۹۳ بیش از یک هکتار زمین بصورت رایگان دراختیار مسئولین پیام نور این شهرستان قرارداده شد و درسال ۱۳۹۳ مسئولین دانشگاه پیام نور اقدام به احداث این دانشگاه اقدام کردند و این پروژه با پیش بینی ۱۸۳۰ مترمربع در سه طبقه وارد عملیات اجرایی شد اما روند ساخت این پروژه با اسکلت بندی در سه طبقه و با هزینه بالغ بریک میلیاردتومان بعلت کمبود اعتبار تعطیل شد .

سرانجام درسال ۱۳۹۶ عملیات اجرایی مجددا از سرگیری شد و سقف طبقه اول و دیوارکشی انجام گرفت اما هم اکنون برای تکمیل ساختمان آموزشی واداری بیش از ۸ میلیارد تومان نیاز است تا دانشگاه پیام نور در این شهرستان صاحب ساختمان شود.

درطول چندسال اخیر شاهد اعتراضات مکرر دانشجویان این دانشگاه و اساتید و جامعه علمی این شهرستان بعلت عدم وجود فضای فیزیکی مناسب برای تحصیل در این دانشگاه بودیم و مکاتبات این دانشجویان به دانشگاه پیام نور کشور و استان و مسئولین استانی صورت گرفته و اکنون به دنبال این اعتراضات پای مسئولین سازمان بازرسی آذربایجان غربی به موضوع تعیین تکلیف ساختمان دانشگاه پیام نور سلماس باز شده است.

امروز چهارشنبه ۳ دی ماه جلسه ای درمحل فرمانداری با حضور رییس سازمان بازرسی ومسئولین استانی  دانشگاه پیام نور برگزارشد و علی اکبر عسگری، فرماندار سلماس ضمن انتقاد درخصوص رها کردن ساختمان نیمه کاره پیام نور دراین شهرستان به حال خود گفت: شهرستان سلماس با بیش از ۲۰۰ هزار نفرجمعیت و داشتن نخبه های علمی و اساتید صاحب نام و ممتاز شاغل در دانشگاه پیام نور در سطح کشور، متاسفانه ساختمان اداری و علمی ندارد و این در حالیست که حتی  شهرستانهای کوچک استان نیز ساختمان های مستقل برای دانشگاه پیام نور دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه لازم است بررسی شود علت تاخیر 6ساله احداث ساختمان دانشگاه پیام نور در سلماس چیست ؛ باید اهتمام همه مسئولین برای تکمیل هر چه سریعتر این ساختمان باشد تا مطالبه به حق مردم سلماس در این خصوص محقق  شود.

دده‌ جانی رییس سازمان بازرسی استان نیز با ابراز تاسف از وضعیت بلاتکلیف ساختمان این دانشگاه در سلماس گفت:  عملیات اجرایی این ساختمان باید چندین سال پیش به اتمام می رسید اما متاسفانه این وضعیت بلاتکلیفی دانشگاه پیام نور موجبات اعتراض و شکایت مردمی دانشجویان و جامعه علمی سلماس را بوجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد:  همه تلاشمان را خواهیم کرد تا روند تخصیص اعتبار برای تکمیل این ساختمان و براورده کردن مطالبه به حق جامعه علمی و فرهنگی سلماس انجام شود.

مسئولین دانشگاه پیام نور استان در این جلسه اظهار کردند مشکل نبود ساختمان دراین شهرستان بارها با مرکز مکاتبه شده است اما در بحث اعتبار موردنیاز برای تکمیل آن مشکل وجود دارد و همچنان پیگیریم تا اخذ اعتبار برای تکمیل این پروژه صورت گیرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 6 =