سودای افزایش فالوور اینستاگرام کار دست کاربران فضای مجازی در مهاباد داد

شناسهٔ خبر: 1190E315 -
فرمانده انتظامی مهاباد از خالی شدن حساب 800 کارت بانکی شهروندان مهاباد از طریق فیشینگ کاران و کلاهبرداران اینترنتی خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،سرهنگ برزو تجاری گفت: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مهابادی مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی آنها، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: فیشینگ کاربران حرفه‌ای در مهاباد با شیوه فروش نرم افزار افزایش فالوور اینستاگرام و طراحی درگاه‌های بانک جعلی اقدام به خالی کردن حساب ۸۰۰ کارت بانکی از شهروندان مهابادی کرده بودند.

فرمانده انتظامی مهاباد ادامه داد: پس از انجام یک سری از عملیات سایبری و فنی تیم پلیس فتا موفق به شناسایی متهمانی شد که با ایجاد صفحات اینستاگرامی و تلگرامی مختلف، تبلیغاتی مبنی بر فروش نرم افزارهای مخرب با عناوین افزایش فالوور اینستاگرام و طراحی درگاه های بانکی جعلی در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می‌کردند.

سرهنگ تجاری اظهار داشت: مالباختگان با خرید چنین نرم افزارهایی به درگاه جعلی و فیشینگ هدایت و در نهایت هنگام واریز مبلغی ناچیز، اطلاعات حساب بانکی در اختیار مجرمان قرار می گرفت.

او با اشاره به اینکه کلاهبرداران با استفاده از اپلیکیشن پیام رسان های داخلی مختلف، اقدام به تراکنشهای مختلف بانکی، می کردند، گفت: در مجموع 2میلیارد ریال از ۸۰۰ کارت به این روش برداشت شده است.

 در پایان فرماندهی انتظامی مهاباد با اشاره به اینکه در این خصوص دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند. تصریح کرد: از شهروندان درخواست می شود با توجه به افزایش برداشت های اینترنتی غیرمجاز و کلاهبرداری های سایبری حتماً به بانک‌های صادرکننده کارت مراجعه و نسبت به دریافت رمز یکبار مصرف اقدام کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 2 =