استاندار کردستان: از پیگیری تخصیص سهم آب کردستان واهمه ای ندارم/ در آذربایجان غربی سخنان من درباره سهم آب کردستان را سخیف توصیف کردند

شناسهٔ خبر: 14B0C753 -
استاندار استان کردستان ضمن آنکه تاکید کردکه از پیگیری تخصیص سهم آب کردستان واهمه ندارد، گفت: در آذربایجان غربی به این سخنان من واکنش نشان داده و آن را امری سخیف توصیف کرده اند.

به گزارش هاناخبر ، بهمن مرادنیا در مراسم تقدیر ومعارفه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: از آغاز بکار در سمت استاندار کردستان مطالبه تخصیص سهم آب استان را دنبال کرده و از پیگیری آن واهمه‌ای ندارم.

وی با بیان اینکه در راستای گرفتن این حق که مطالبه جدی مردم است نیازمند همراهی رسانه ها هستیم اضافه کرد: در آذربایجان غربی به این سخنان من واکنش نشان داده و آن را امری سخیف توصیف کرده اند و ذکر این مطالب نشانه این است که باید پیگیر این حق استان باشیم.

مرادنیا با بیان اینکه در استان مشکلات فراوانی در بخش های مختلف و از جمله حوزه آب وآب شرب داریم افزود: اگر میخواهیم در مقابل خواست های مردم پاسخگو باشیم باید شجاعت و تصمیمات درست بگیریم.

همن مرادنیا شامگاه ‌روز چهارشنبه(11 مهر) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کردستان که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس برگزار شد، گفت: انتقال آب کردستان به دریاچه ارومیه و سایر استان‌ها و کاهش آب استان، هیچ توجیهی وجود ندارد و توجه به این مهم به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شده و چنانچه مورد بی توجهی قرار گیرد، مشکلاتی را برای استان ایجاد خواهد کرد. انتقال آب کردستان به دریاچه ارومیه و سایر استان‌ها و کاهش آب استان، هیچ توجیهی وجود ندارد و توجه به این مهم به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شده و چنانچه مورد بی توجهی قرار گیرد، مشکلاتی را برای استان ایجاد خواهد کرد.

ی با اشاره به اینکه نسبت اراضی آبی به دیم در کردستان 12 درصد است درحالیکه میانگین آن در کشور 34 درصد است و این حق کردستان است که به میانگین کشوری برسد.

استاندار کردستان خواستار تخصیص مناسب آب به کشاورزان شد و خاطرنشان کرد: در همین راستا پیشنهاد طرح 100 هزار هکتاری تهیه شده که در صورت اجرا نسبت اراضی آبی به دیم کردستان به 22 درصد می‌رسد و همچنان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد.

وی به دیگر طرح‌های پیشنهاد شده اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح‌ها می‌توانند توسعه عظیمی در اشتغال و امنیت غذایی کشور ایجاد کند.

مرادنیا به پتانسیل‌های شهرستان‌های بانه و مریوان در توسعه باغات اشاره کرد و ادامه داد: چنانچه به این شهرها و توسعه کشاورزی در آن توجه نشود، کماکان قاچاق، کولبری و بیکاری ادامه دارد و همچنین زمینه حضور گروهک‌ها در استان فراهم می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 3 =