سامانه بارشی روز جمعه استان کرمانشاه را ترک می‌کند

شناسهٔ خبر: 15383AB6 -
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی که در چند روز گذشته این استان را تحت تاثیر قرار داده بود از صبح فردا، جمعه از این استان خارج می‌شود.

به گزارش هاناخبر ، «سعید قاسمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سامانه بارشی حاکم در جو منطقه، همچنان تا صبح فردا (جمعه) هوای استان را تحت تاثیر داشته در بعضی ساعات سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان می شود.

وی ادامه داد: بارش که امروز، در نیمه شمالی و نواحی شرقی، نمود بیشتری خواهد داشت؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، ممکن است در برخی نقاط با رگبار تگرگ نیز همراه گردد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: با خروج این سامانه، از ظهر فردا تا روز دوشنبه هفته آینده، شرایطی پایدار و بدون بارش که سبب افزایش تدریجی دمای روزانه می شود؛ در جو منطقه تقویت خواهد شد.

قاسمی اضافه کرد: دمای شبانه که از امشب روندی رو به کاهش می یابد؛ ممکن است در اوایل وقت فردا و روز شنبه، بخصوص در مناطق مرطوب و سردسیر، منجر به مه صبحگاهی شود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته شهرستان پاوه با ۷۴ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داد و ثلاث باباجانی با ۵۰، جوانرود با ۴۶ و سرپل ذهاب و قصرشیرین با ۴۰ میلی متر در رده های بعدی قرار داشتند.

قاسمی با بیان اینکه سنقر با پنج میلیمتر کمترین بارندگی را در استان داشته است افزود: طی همین مدت ۹ میلیمتر بارش نیز در شهر کرمانشاه به ثبت رسید.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته سنقر با ۵ درجه بالای صفر و قصر شیرین با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند.

وی گفت: طی همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین ۱۰ و ۱۴ درجه بالای صفر در نوسان بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 5 =