سامانه بارشی جدید در راه کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 19ABC1B2 -
رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: یک سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه استان را فراگرفته و سبب بارش باران همراه با وزش باد خواهد شد.

به گزارش هاناخبر ، «سعید قاسمی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، هوای استان تا روز سه شنبه، قسمتی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد و افزایش ابر پیش بینی می شود.

وی یادآور شد: وزش باد که طی ساعاتی از روز سه شنبه قابل توجه خواهد بود؛ علاوه بر گردوخاک محلی، ممکن است سبب نفوذ غبار به جو استان شده هوا را به ویژه در نواحی غربی غبارآلود کند.

رییس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: به دنبال این وضعیت، سامانه ای ناپایدار از روز چهارشنبه تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده به تناوب سبب بارش باران همراه با وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می شود.

قاسمی ادامه داد: بارش ها که در روز چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ با آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب نیز همراه می گردد.

وی یادآور شد: همچنین دمای هوا که طی امروز و فردا افزایش می یابد و از روز سه شنبه تا پایان هفته بتدریج کاهش خواهد یافت.

قاسمی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حمیل با چهار درجه و خسروی با ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.

قاسمی اضافه کرد: طی همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین هفت تا ۲۲ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش هاناخبر، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارای بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است که بیشتر زمین‌های آن دیم است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 2 =