نماینده بوکان در مجلس خواستار اصلاح فرسودگی شبکه برق این شهرستان شد

شناسهٔ خبر: 21F72DFB -
به دنبال خاموشی شش ساعته برق در بوکان طی بارش نخستین برف پاییزی و بحران دامنگیر آذربایجان غربی در این بخش، معاون برق وزیر نیرو نسبت به رفع مشکلات فرسودگی شبکه برق شهرستان بوکان دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش هاناخبر ،انورحبیب زاده ، نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاون وزیر نیرو از  فرسودگی شبکه برق شهرستان بوکان خبر داد و گفت:  بارش برف پاییزی سبب قطعی شش ساعته برق در شهر بوکان شد  و مشکلاتی را شکل داد.

او ادامه داد: برای پایداری شبکه برق شهرستان بوکان اقدامات راه اندازی پست 400 کیلوولت این شهرستان، ارتقاء فیدرخانه پست 230 کیلوولت بوکان از 6 فیدر به 10 فیدر جهت پایداری برق در بخش صنعتی و تجاری بوکان لازم است.

نماینده بوکان در مجلس همچنین برای جلوگیری از خاموشیهای ناخواسته برق در سطح شهرستان بوکان نیز درخواست کرد: اصلاح شبکه بیست کیلو وات هوایی، تبدیل سیم لخت به سیم روکش دار به طول 50 کیلومتر و تبدیل  شبکه سیم مسی فشار ضعیف به کابل خودنگهدار به طول 150 کیلومتر ضروری است.

همچنین تخصیص یک ماشین خط گرم و سه دستگاه جراتقال ده تن، لفتراک و بالابر، دایر نمودن  اتفاقات برق در سیمینه و جذب سه نفر سمیبان واجاره سه خودرو استیجاری وپرداخت معوقه حقوق کارکنان اداره برق بوکان از دیگر درخواستهای نماینده بوکان در این دیدار بود.

در پایان حائری معاون برق وزارت نیرو، جهت تحقق مجموعه درخواستهای نماینده بوکان به افشين روشن ميلانی، مدیرعامل  شركت برق منطقه اي آذربايجان غربی و اکبر حسن بگلو مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی و دو تن از مسئولان وزارت کشور دستور داد اقدام لازم را انجام دهند.

6آذر ماه آذربایجان غربی نخستین برف پاییزی را تجربه کرد، رویدادی که پیشتر توسط هوانشناسی استان نیز پیش بینی شده بود، اما با غفلت مسئولان استان در بحرانی عجیب فرو رفت.

قطعی برق 6 ساعته در مرکز استان، ارومیه ایی ها را کلافه کرد. این مسئله در مهاباد و سپس بوکان و میاندوآب نیز آغاز شد و شهروندان از این همه بی تدبیری کلافه شدند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 9 =