پرنده فروشی ها مجاز به نگهداری و خرید و فروش پرندگان غیر زینتی نیستند

شناسهٔ خبر: 23CA4BB4 -
مأموران یگان حفاظت شهرستان سقز به صورت سرزده از پرنده فروشی های این شهرستان بازدید کردند و ضمن بررسی وضعیت پرنده فروشی ها و نگهداری پرندگان زینتی، در ادامه مأموریت خود پرندگان غیر زینتی را کشف و توقیف کردند.

به گزارش هاناخبر ،سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سقز با اشاره به بازدید سرزده و دوره ای ماموران یگان حفاظت محیط زیست از پرنده فروشی ها گفت: این بازدیدها به صورت ماهیانه و نامحسوس صورت می گیرد و با هر گونه تخلف در زمینه ایجاد آلودگی و عدم رعایت بهداشت عمومی، با نگهداری نامناسب پرندگان و همچنین نگهداری غیر مجاز پرندگان غیر زینتی برخورد قانونی صورت می گیرد.

فرهاد سیف پناهی ادامه داد: وضعیت بهداشتی نامطلوب نگهداری پرندگان و نزدیکی به منازل مسکونی و ایجاد آلودگی های صوتی و به ویژه سرایت بیماری های مشترک بین انسان و طیور از مهمترین مشکلات این صنف به شمار می آید که توسط محیط بانان اخطار های لازم داده شد.

وی از شهروندان تقاضا کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف مبنی بر عرضه، ‌خرید و فروش و نگهداری گونه های وحشی مراتب را به محیط زیست اعلام کنند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در بازدید سرزده از 9 واحد پرنده فروشی در شهر سقز موفق به توقیف تعدادی سهره طلایی نیز شدند که استمرار گشت و کنترلها به عنوان عامل بازدارنده در آینده نزدیک منجر به کاهش و به حداقل رساندن قاچاق یا خریدو فروش جانداران ارزشمند خواهد شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 6 =