رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان :

1851 دیرآموز در پایه اول ابتدایی مدارس عادی کردستان تحصیل می کنند

شناسهٔ خبر: 27267A4A -
رنجبر گفت : تا کنون یک هزار و 851 دانش آموز دیرآموز پایه اول ابتدایی در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستان وبدوورود به دبستان استان شناسایی شده است.

به گزارش هاناخبر ،خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر اهمیت تقویت وتربیت حواس بینایی ،شنوایی ولامسه دردانش آموزان دیرآموز اظهار کرد : تقویت مهارت های تحصیلی دانش آموزان دیر آموز پایه های اول تا سوم ابتدایی مدارس عادی از مهم ترین برنامه های آموزش وپرورش استثنایی استان است .

رنجبر گفت: از این تعداد 997 نفر در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان و 854 نفر نیز در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی دیرآموز تشخیص داده شدند .

وی افزود: دانش آموزان دیر آموز در مقایسه با هم سالان خود در مهارت های شناختی، روانی و حرکتی ضعیف تر عمل می کنند از این رو برنامه ها و تمهیدات خاصی را جهت سازگاری تحصیلی آنان باید رعایت واجرا کرد .

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان با اشاره به تهیه بسته تخصصی آموزشی ویژه دانش آموزان دیرآموز پایه اول در آموزش وپرورش استثنایی با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان عنوان کرد: شناسایی نیازها و ویژگی های دانش آموزان دیرآموز،اجرای آموزش فردی شده وارائه راهبردهای آموزشی در این بسته آموزشی تشریح وتببین شده است .

وی گفت : فراگیر سازی وجایدهی این دانش آموزان در مدارس عادی راهی برای شکوفایی توانایی های بالقوه آنان است ، به شرط آنکه معلمان در ارتباط با این کودکان آنها را درک کنند و با توجه به نیازهای ویژه این دانش آموزان به سازگاری اجتماعی، عاطفی و پیشرفت تحصیلی آنها کمک کنند.

رنجبر با تأکید بر مشارکت وآموزش والدین همگام با آموزش وبرنامه ریزی برای دانش آموزان وتأثیر مهم خانه وخانواده بر میزان یادگیری دیر آموزان تصریح کرد  :آگاه سازی اولیا درباره مسائل و مشکلات رفتاری در مدرسه و عواقبی که احتمالاًبرای دانش آموزان ،مدرسه وجامعه پیش خواهد آمد بسیار حائز اهمیت است .

وی گفت: دیر آموزان که 10 تا 13 درصد جامعه دانش آموزی را به خود اختصاص می دهند به عنوان یکی از مسائل اساسی آموزشی دوره ابتدایی محسوب شده و معمولاً نمی توانند در تحصیل ویادگیری مطالب همگام با سایر هم کلاسی های خود حرکت کنند.

رنجبربا بیان اینکه بهره هوشی دانش آموزان دیرآموز در محدوده طبیعی ضعیف است وهوشبهرآنان معمولاً یک انحراف معیار پایین تر از هوش عادی می باشد، افزود: بهره مندی ازخدمات مشاوره ای،آموزش والدین، ارائه خدمات ویژه آموزشی، تسلط، توانمندی وکارآمدی معلمان خطر حذف شدن این دانش آموزان در جریان آموزشی را کاهش می دهد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 8 =