هنرمندان فستیوال نمایش های کوتاه طنز ارومیه مشخص شدند

شناسهٔ خبر: 316717B5 -
دبیر این فستیوال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این نمایش ها از ساعت 20 چهاردهم تا نوزدهم مرداد سال جاری در فضای میدانی پارک ها اجرا می شود، بیان کرد: متن های این رویداد هنری از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی پس از بازخوانی، مجوز بازبینی دریافت کرده اند و بازبینی هر گروه در شهرستان مرتبط انجام می شود.

به گزارش هاناخبر ،فردین میلانی صدر افزود: بازبینی نمایش ها در ارومیه از 6 تا هشت مرداد سال جاری و در محوطه مجتمع فرهنگی هنری این شهر انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه کارگردان هایی که با متون استاد صابررضایی آشنایی بیشتری داشتند، به این رویداد هنری دعوت شده اند، اضافه کرد: حداقل هفت اثر به این فستیوال راه پیدا می کند و در صورتی که کیفیت اجرای گروه ها مطلوب باشد، همه 10 گروه امکان حضور در این فستیوال را پیدا می کند.
دبیر این فستیوال اعلام کرد: 'پرتقال تحریم اولدو' به کارگردانی رضا نصرتمند، 'عرضه میزوار، جیک جیک خانم' به کارگردانی سهیل شلیله و 'چمچه خاتین' به کارگردانی وحید حصاری از ارومیه در این فستیوال شرکت می کند.
میلانی صدر افزود: 'ایلان اوینادانلار' به کارگردانی رضا خوفی، 'یاریسی سنین یاریسی منیم' به کارگردانی مهرناز خوشنویس و 'آراچیلیق' به کارگردانی رضا محمدخانی دیگر نمایش های شرکت کننده از ارومیه به شمار می رود.
وی اضافه کرد: 'آلبازاری بال بازاری' به کارگردانی سلطانعلی دریادل از خوی، 'ایلان اوینادانلار' به کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از نقده و 'آلبازاری بال بازاری' به کارگردانی هوشنگ بابایی از میاندوآب نیز در این فستیوال حضور دارد.
وی ادامه داد: این فستیوال در پارک های ائللرباغی، گل ها و قائم ارومیه و همزمان در محوطه های مشخص شده شهرهای خوی، نقده و میاندوآب برگزار می شود.
 این جشنواره با همت گروه تئاتر راد، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری آذربایجان غربی و فرهنگسرای هنر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیه برگزار می شود.
علی صابر رضایی متولد 1333 در ارومیه بوده و فعال ترین نمایشنامه نویس آذربایجان غربی است؛ این نویسنده توانا آثار مطرحی چون «اصلی و کرم»، «گول آغا»، «ملک محمد»، «اتوبوس ایستگاهی»، «قاراپاپاق گلینی»، «سونا خاتین»، «کیم گوردو کیم گورمه دی» و «آچیلمامیش چیچکلر» را به زبان ترکی خلق کرده است.
وی همچنین کتاب های موش کور، عشق گمشده، ماجرای درخت نارون، جام آخر، رویای پشت بام، فرار از سایه ها، اندر حکایت آدم ها و موش ها، بازی های توقف ممنوع و رویای آخر، چهار نمایشنامه اقتباسی از چهار اثر بزرگ دنیا، مجموعه 12 نمایشنامه میدانی خیابانی، زیستگاه آخر، کابوس های آقای پاک سرشت، در محاکمه یک مجرم و تولد یک حباب را به رشته تحریر درآورده است.
پیش از این جشنواره نمایشنامه خوانی آثار استاد صابررضایی در سال 1393 با استقبال 12 گروه در سه روز و در سال 1395 نیز دومین دوره آن با شرکت 15 گروه در آذربایجان غربی برگزار شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =