«زرینه رود میاندوآب» فرصتی برای توسعه گردشگری/ نگین خروشان میاندوآب، در سایه بی توجهی ها، غریب می ماند

شناسهٔ خبر: 33F1EA2F -
زرینه رود رگ حیاتی و نگین خروشان میاندوآب است که از داخل شهر عبور می کند ولی بی مهری ها و کم توجهی ها که از سوی مردم و هم مسئولان متوجه آن شده است و در واقع ظرفیتی بالقوه است که باید بالفعل شود.

به گزارش هاناخبر ،رودخانه  زرینه رود میاندوآب در کنار رودخانه سیمینه رود این شهرستان، دو نگین خروشان و زینت میاندوآب بوده و هستند.

از سوی دیگر شهرستان میاندوآب باتوجه به موقعیت استراتژیک خود از لحاظ جغرافیایی، سیاسی و گردشگری همواره مورد تاکید کارشناسان و صاحب نظران در امر توسعه بوده است.

این شهرستان در موقعیتی قرار دارد که به لحاظ قرار گرفتن در مسیرارتباطی چند استان همه روزه شاهد عبور و مرور مسافران زیادی است واین امر می تواند با استفاده از فرصت جذب گردشگر به عنوان یک منبع عظیم درآمدزایی وپیشرفت وتوسعه منطقه باشد.

لازمه این امر این است که بتوان از این پتانسل عظیم خدادادی به بهترین نحو استفاده کرد و برای اینکار باید نسبت به صرف هزینه و زیباسازی مسیرهای عبوری اعم از ورودی های شهر وفضای ظاهری و داخل شهر اقدام نمود، کاری که در سال های گذشته به آن توجه بسیاری شد ولی بی شهردار شدن میاندوآب برای مدتی نچندان کوتاه همه رشته ها را پنبه کرد.

یکی از این فرصت های بی نظیر، زرینه رود رگ حیاتی و نگین خروشان این شهر است که از داخل شهر عبور می کند ولی بی مهری ها و کم توجهی ها که از سوی مردم و هم مسئولان متوجه آن شده است و در واقع ظرفیتی بالقوه است که باید بالفعل شود.

در این باره امام جمعه میاندوآب در خطبه های نماز جمعه لب به سخن گشود و با بیان اینکه آماده دعوت از بخش خصوصی است، گفت: زرینه رود، فرصتی برای صنعت توریسم در میاندوآب است.

* زرینه رود، فرصتی برای صنعت توریسم در میاندوآب

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در این باره گفت: متاسفانه میاندوآب مکان های تفریحی آن چنانی ندارد ولی رودخانه زرینه رود میاندوآب فرصتی برای جبران این مشکل است.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه در هر شهری این ظرفیت وجود داشت از آن به بهترین نحو استفاده می کردند و مایه آبادانی آن شهر بود، اظهار کرد: مسئولان فرصتی را با تعیین بخشی در رودخانه زرینه رود همراه با امکانات مانند نجات غریق برای تفریح مردم فراهم کنند تا دیگر شاهد بالا رفتن آمار غرق شدگان نبوده و از سوی دیگر صنعت توریسم را در شهر توسعه دهیم.

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: در صورتی که مسئولان پیشقدم شوند، آمادگی این را داریم تا از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این امر دعوت کنیم.

باید گفت احیا و توجه به زرینه رود در ابعاد مختلف بطور مستقیم محاسن اقتصادی و فرهنگی حاصل می شود که از آن جمله می توان به تقویت سفره های زیر زمینی آب در منطقه، حفظ اکوسیستم زرینه رود، حفظ و ایجاد زیبایی طبیعی و امکان احیا تالاب های پایین دست و حتی تقویت طبیعت گردی منطقه، تلطیف آب و هوای منطقه و ایجاد زیبایی بصری و شادابی اجتماعی، ایجاد روحیه امید و رفع نگرانی از نابودی کشاورزی منطقه و موارد دیگری که متخصصین و علاقمندان شهرستان در ادامه این موضوع می توانند مورد بحث قرار دهند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 8 =