رییس مجمع خیرین مدرسه ساز بوکان خبر داد:

مدرسه 3 کلاسه قاجر بوکان آماده بهره برداری شد/ کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه خورخوره در دهه فجر

مدرسه 3 کلاسه روستای قاجر شهرستان بوکان با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) و مجمع خیرین مدرسه ساز، آماده بهره برداری شد.

خالد ایلخانی زاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هاناخبر اظهار کرد:  مدرسه سه کلاسه روستای قاجر با مشارکت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و مجمع خیرین مدرسه ساز بوکان، آماده بهره برداری شده است.


رییس مجمع خیرین مدرسه ساز بوکان افزود: کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزی یکی از چالش های اساسی آموزش و پرورش بوکان است.

وی گفت: تامین فضای آموزشی مورد نیاز برای دانش آموزان که آینده سازان واقعی میهن عزیزمان هستند نیاز به توجه ویژه خیرین نیک اندیش و افزایش اعتبارات دولتی برای احداث مدارس به خصوص در مناطق کم برخوردار و پرجمعیتی چون بوکان را دارد.

وی در ادامه به نقش مهم حرکت معنوی مسئولان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) برای نخستین بار در سطح استان آذربایجان غربی در تامین این فضای آموزشی در  پرداخت و یادآور شد: با حضور دکتر سید پرویز فتاح رئیس وقت کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) کشور در شهرستان بوکان و بنا به درخواست مجمع خیرین مدرسه ساز جهت ساخت این مدرسه و موافقت ایشان با تامین 50 درصد هزینه ساخت بالغ بر 132 میلیون تومان و از طرفی دیگر با مشارکت خیرین نیک اندیش شهرستان بوکان با دست های پر برکت ، نگاه مهربانانه و دل دریایی خود زمینه تامین فضای آموزشی مناسب برای حضور و تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم و کم برخوردار جامعه در مدرسه ای زیبا و مقاوم بوجود آورده اند که تحسین برانگیز است.
ایلخانی زاده تصریح کرد: زیربنای این فضای آموزشی در زمینی با مساحت 1200 متر مربع، با احتساب سرویس های بهداشتی 139 متر مربع طبق نقشه ی اداره کل نوسازی و در مجموع با هزینه ای بالغ بر 264 میلیون تومان آماده بهره برداری شده است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز بوکان یادآور شد: شروع این پروژه از اول فروردین ماه 97 آغاز و در دهه فجر امسال آماده تحویل به آموزش و پرورش و دانش آموزان عزیز روستای قاجر است.

جعفر اصلانی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز بوکان نیز گفت: از سال 93  تا کنون نسبت به احداث 35 مدرسه اقدام نموده که مدارس چهار روستای کانی شقاقان و منوچهر، حصار بلاغی و گولولان علیا در دست احداث هستند و کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه خورخوره در دهه فجر انجام خواهد شد.

وی افزود: در هیچ جای کشور به جز شهرستان بوکان، مجمع بصورت مستقیم نسبت به احداث مدرسه اقدام نمی کند و تنها 7 مدرسه کانکسی در سطح روستاهای بوکان باقی مانده است.

اصلانی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز بوکان، رکورددار ساخت مدارس روستایی است افزود: در بسیاری موارد مدارس پیش ساخته با مدارس کانکسی اشتباه گرفته می شود که لازم است یادآوری کنم که این دو مقوله کاملا متفاوت هستند. مدارس پیش ساخته دارای استانداردهای روز و قابل استفاده در هرنوع شرایط آب و هوایی سرد ، گرم ، مرطوب است و همچنین دارای طول عمر و قیمت تمام شده بالایی هستند. اما کانکس های ورقی دارای معایب زیادی از جمله اتلاف انرژی بیشتر نسبت به نوع پانلی بدلیل عایق بندی جداره های آن می باشد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 3 =