سالانه نزدیک به ۴۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی مورد نیاز استان است

شناسهٔ خبر: 386B2669 -
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:سالانه نزدیک به ۴۰۰ هزار تن نهاده‌های دامی مورد نیاز استان است.

به گزارش هاناخبر ،

اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام استان به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های سازمان جهادکشاورزی، مسئولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آن‌ها برای جلوگیری از نوسان قیمتی در زمان اوج مصرف را برعهده دارد که در این زمینه 10 درصد نیاز‌های زنجیره‌های دام و طیوراستان را تامین می‌کند.

کریم زاده تصریح کرد: همزمان با اجرای نظام ارز تک نرخی، بهای جهانی نهاده‌های دام و طیور نیز افزایش یافته که این عوامل به افزایش بی رویه قیمت نهاده‌های اولیه این صنعت منجر شده است.

وی گفت: در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ازنهاده‌های دام و طیور استان توسط ۵ زنجیره تولیددام و طیور مصرف می‌شود که نیاز است این زنجیره‌ها به صورت هماهنگ و در قالب ییک تشکل واحد برای تامین نهاده‌های واحد‌های خود اقدام کنند.

این مسئول یاد آور شد: آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در عرصه تولیدات کشاورزی و دامی در کشور مطرح است به طوری که سالانه نزدیک به دو برابر نیاز مصرفی استان گوشت مرغ و بیش از مصرف سرانه استان گوشت قرمز تولید می‌شود و مردم و تولید کنندگان انتظار دارند قیمت‌های اقلام پروتئینی و نهاده‌های دامی در حد تعادل و ثابت نگه داشته شود و بازار مطمئن صادراتی برای این محصولات در استان فراهم شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 8 =