استاندار ایلام:

دستگاه‌های اجرایی نیازمندی‌های خود از واحدهای تولیدی داخل استان تامین کنند

شناسهٔ خبر: 3901ED6C -
استاندار ایلام گفت: شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی محصولات و نیازمندی‌های خود از واحدهای تولیدی داخل استان تامین کنند.

به گزارش هاناخبر ، دکتر «حسن بهرام‌نیا» امروز شنبه ۵  آذر،  در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی اظهار کرد: تولید و اشتغال استان روی پاشنه سرمایه‌گذاران می‌چرخد و روشنی دودکش کارخانجات مدیون تلاش تولید کنندگان است.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه تولید با جدیت پیگیری می‌شود و در این راستا حوزه اقتصادی استان پای کار است، با اشاره به پیشی گرفتن ایلام از تعهد اشتغال و کسب رتبه نخست اشتغال در سامانه رصد ، گفت: مرجع رسمی ثبت  اشتغال در هر استان،  وزارت کار، تعاون، رفاه اجتماعی و شورای عالی اشتغال است.

استاندار ایلام با بیان اینکه رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان ایجاد شده است، گفت: تعهد اشتغال استان ۷۰۰۰  نفر بوده اما تاکنون  ۱۲ هزار شغل در سال جدید در استان به ثبت رسیده  که از مصادیق آن پیشی گرفتن ایلام از تعهد اشتغال و  ثبت اشتغال بیش از ۱۵۰۰ نفر تنها در دو مجموعه ان جی ال و پتروشیمی دهلران است‌.

استاندار ایلام به سرمایه گذاری شرکت های بزرگ در ایلام نیز اشاره و تصریح کرد: شرکت شستا برای تولید کاغذ سنگی در چرداول  با ۲۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و شرکت غشاگر گستر با ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری نمونه ای از رونق سرمایه گذاری و اشتغال در ایلام است.

بهرام‌نیا  بر لزوم به کارگیری نیروی بومی در شرکت های نفت و گاز استان اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه ای بین استانداری، فنی و حرفه ای و وزارت نفت برای آموزش کارآموزان بومی و  تخصصی حوزه نفت و گاز منعقد شده است که این کارآموزان پس از فراگیری دانش تخصصی حوزه نفت و گاز در این حوزه فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری  ۴۵۰ میلیاردی شرکت غشاگستر دالاهو نمونه ای از رونق سرمایه گذاری و اشتغال در ایلام است، گفت: کارگروهی در استانداری هفتگی مشکلات حوزه تولید را بررسی می‌کند.

استاندار ایلام  تاکید کرد: شرکت‌هایی دولتی و دستگاه‌های اجرایی محصولات و نیازمندی‌های خود از واحدهای تولیدی داخل استان تامین کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 4 =