پایان تلخ مفقودین غاربابا احمدچالدران

شناسهٔ خبر: 39506527 -
عملیات جستجوی مفقودین غاربابا احمد چالدران با کشف ۳ جسد مفقودی در این غار به پایان رسید.

به گزارش هاناخبر ،فرماندار چالدران با اعلام این خبر گفت:عملیات انتقال اجساد به بیرون از غار با وجود شرایط سخت جوی و سخت گذر بودن بودن غار از ۲ روز گذشته توسط تیم‌های امداد و نجات استان‌های آذربایجان غربی و شرقی شروع شده بود که امروز به پایان رسید.

محمدزاده افزود: ۳ تن از هموطنان در پی جستجوی اشیای تاریخی و عتیقه به غار بابا احمد وارد و متاسفانه در این غار مفقود شده بودند.                                                                     

  بعد از دو روز  و به کمک غارنوردان اجساد مفقود شده پیدا شدند             پایان تلخ مفقودین غاربابا احمدچالدران

 

 

 

 

وی افزود: اقدامات اولیه به محض بروز این حادثه انجام گرفت که با هماهنگی‌های لازم غارنوردان استان آذربایجان شرقی در این محل حضور یافتند.

رئیس جمیعت هلال احمر چالدران نیز دراین خصوص گفت: در این عملیات ۵ تیم امدادی تخصصی غارنوردی، ارزیابی و پشتیبانی از جمیعت هلال احمر استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و آتش نشانان شهرستان‌های ماکو و چالدران حضور داشتند که با راهنمایی و هدایت مدیریت بحران شهرستان اقدامات لازم انجام شد

گازهای سمی داخل غار عامل مرگ افراد جوینده عتیقه

پایان تلخ مفقودین غاربابا احمدچالدران

 

 

 

حسن زاده افزود: این افراد به بهانه دست یافتن به اشیاء زیر خاکی وارد این غار شده بودند که به دلیل وجود گاز‌های سمی متاسفانه جان خود را از دست دادند.
سیدی معاونت امداد و نجات جمیعت هلال احمر آذربایجان شرقی نیز در توصیه‌ای شهروندان، گفت:از ماجراجویی و ورود به غار‌ها، شکاف‌ها و جا‌های عمقی ناشناخته در جستجوی اشیاء زیر خاکی خود داری کنند.

فرماندار چالدران گفت: غار بابااحمد این شهرستان غار تاریخی نیست بلکه یک شکاف طبیعی با گاز سمی است

وجود طلا و عتیقه در غار یک توهم است
پایان تلخ مفقودین غاربابا احمدچالدران

 

 

 

 

محمدزاده  ادامه داد: سال گذشته برای جلوگیری از چنین حوادثی دهانه شکاف بابا احمد بتن ریزی شده بود که در چند روز گذشته با تخریب دیواره بتنی سه نفر وارد آن شده اند و به دلیل وجود گازهای سمی در آن جان خود را از دست داده اند.

او اظهار کرد: وجود طلا و اشیای تاریخی در غار بابا احمد توهمی بیش نیست و دو نفر در آذر و دی ماه سال ۹۷ با ورود به این غار جان خود را از دست داده اند.

چالدران در شمال آذربایجان غربی و در مجاورت مرز‌های ایران با ترکیه قرار دارد.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 1 =