تاکید رئیس شورای اسلامی شهر بانه بر نظارت مستمر و مستقیم بر عملکرد شهرداری

شناسهٔ خبر: 409C2D81 -
رئیس شورای اسلامی شهر بانه بر نظارت مستمر و مستقیم بر عملکرد شهرداری و پیگیری مطالبات شهر و شهروندان از طریق مجاری و فرصت های قانونی تاکید کرد.

به گزارش هاناخبر ،

رئیس شورای اسلامی شهر بانه با اشاره به قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی و شهرداران، مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: نظارت مستمر و مستقیم بر عملکرد شهرداری و پیگیری مطالبات شهر و شهروندان به هر طریق ممکن از جمله طرح پرسش از شهردار، جزو وظایف ذاتی و اختیاراتی است که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قوانین مرتبط به آن اذعان داشته اند.

به گزارش هاناخبر و به نقل از بانه شار، دیاکو صفری افزود: اعضای شورای اسلامی شهر بانه هم در اجرای رسالت خود از یک سو به عنوان انجمن قانونگذاری محلی و از سوی دیگر در جایگاه نظارت بر عملکرد مدیریت شهری، خود را موظف به پاسخگویی به موکلان خود دانسته و در این راستا تمام تلاش خود را برای شفافیت در لایه‌های مختلف مدیریتی، عملکردی، سیاست گذاری و برنامه ریزی های مدیریت شهری انجام خواهد داد.
صفری خاطرنشان کرد: با توجه به حضور هیئت اعزامی سازمان بازرسی کل کشور در تابستان سال جاری که از خواسته‌های اصلی و اولیه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بانه پس از روی کار آمدن اعضای آن بود، بدون شک مواردی از سهل انگاری، ناکارآمدی و معایب در سیستم مدیریت شهری به ویژه شهرداری شناسایی شد که هم به صورت شفاهی از سوی بازرسان محترم اعلام شد و هم شورای اسلامی شهر نیز موارد ضروری و لازم الاجرا به ویژه در زمینه تغییرات در مسولیت واحدهای شهرداری، متوقف نمودن رویه های نامناسب و غیر متعارف، ایجاد بستر های جدید و قانونمند در زمینه پیگیری اهداف و برنامه‌های شهرداری، بهره‌گیری از افراد و کارشناسان توانمند، متعهد، سالم و دارای تخصص در رأس واحدهای شهرداری و ... را ابلاغ نمود و با جدیت و حساسیت پیگیری و رصد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: اخیراً نیز در راستای تنویر افکار عمومی و به مثابه فرصتی برای ارائه عملکرد شهرداری در زمینه‌های مختلف به منظور آگاهی شهروندان از هر آنچه حق آنها برای دانستن است و نیز کمک به تقویت بسترهای رشد و توسعه شهر بانه، شورای اسلامی شهر بانه سوالاتی را از شهردار محترم طرح نموده است تا ضمن عمل به وظیفه قانونی شورا در قبال شهروندان، زمینه شفاف سازی، تقویت روحیه پاسخگویی، ایجاد تعهد بیشتر و شهروند محوری در عملکرد نهاد مردمی شهرداری و به تبع آن شورای اسلامی شهر بانه بیش از پیش تجلی یابد.
 صفری در ادامه گفت: در آینده نزدیک جزئیات و گزارشات اقدامات مجموعه مدیریت شهری و مهمترین اهداف و برنامه‌های پیش روی شهرداری و شورای اسلامی شهر بانه، از طریق پایگاه‌های خبری و بسترهای اطلاع رسانی موجود به اطلاع شهروندان عزیز خواهد رسید.
رئیس شورای اسلامی شهر بانه در پایان خاطرنشان کرد: لازم می دانم مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش‌ها و خدمات صادقانه کارشناسان و نیروهای خدوم شهرداری به ویژه پرسنل و کارگران زحمتکش خدمات شهری، کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، همکاران سازمان مدیریت حمل و نقل همگانی، واحدهای شهر سازی، فضای سبز، عمران، گلخانه، ماشین آلات، کارخانه قیر، مجموعه بازیافت و ... صمیمانه ابراز نمایم.
 صفری همچنین از حسن نظر، همدلی، تشریک مساعی و همراهی ارزنده، دلسوزانه و آکنده از تعهد و تدبر اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بانه قدردانی و خاطرنشان کرد: همه همکارانم در شورای دوره پنجم تنها یک هدف اصلی و والا را دنبال می‌کنند و آن رشد و بالندگی و توسعه شهر بانه و ساختن شهری آبادتر و پیشرفته تر در شان شهروندان بانه ای است.
 رئیس شورای اسلامی شهر بانه یادآوری کرد: ممکن است در عملکرد برخی دستگاه‌ها و نهادهای خدماتی کمبودها و نارسایی هایی هم وجود داشته باشد که شورای اسلامی و شهرداری بانه هم از این قاعده مستثنی نیست؛ از این رو به خاطر کاستی ها و نارسایی های موجود از شهروندان محترم پوزش می خواهیم و امیدواریم شهروندان فرهیخته بانه ای با همدلی و همراهی همیشگی خود ما را در ادامه مسیر خدمت، بیش از پیش یاری نمایند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 6 =