راهیابی «خلیل و جلیل» به ایتالیا

شناسهٔ خبر: 40E70748 -
مستند ورزشی «خلیل و جلیل» از تولیدات صدا و سیمای مرکز ایلام به کارگردانی روح الله اکبری، این‌بار راهی جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا شده است.

به گزارش هاناخبر ،

مستند خلیل و جلیل از تولیدات صدا و سیمای مرکز ایلام به عنوان نماینده ایران در بخش مستند کوتاه برای شرکت در جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان انتخاب شده است.

این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی روح الله اکبری و از تولیدات سال ۹۷ صدا و سیمای مرکز ایلام روایت خلیل و جلیل ناصری برادران دوقلوی هلیلانی است که با غلبه به مشکلات موفق به عضویت در تیم ملی دو میدانی و کسب عناوین آسیایی و جهانی شده‌اند.

این مستند پیش از این هم صاحب جوایز جشنواره‌های مختلف ملی و بین الملی از جمله جایزه نقره‌ای کوئین پالم آمریکا و جشنواره بیست و یکم تولیدات مرکز صدا و سیما در چهار محال و بختیاری شده است.

جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان از سوم تا هشتم آبان در شهر میلان ایتالیا برگزار می‌شود.

در مستند جلیل و خلیل زندگی دونده های دو قلوی ایلامی زیر نگاه مستندساز قرار گرفته است؛ دونده های مستعدی که در یکی از روستاهای محروم استان ایلام به کار کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و در این کار به والدین خود کمک می‌کنند و همزمان به انجام تمرینات حرفه ای دومیدانی پرداخته و در مسابقات آسیایی و جهانی برای ایران مدال کسب می کنند.

جلیل و خلیل روایتی از غلبه اراده انسان بر محرومیت و یکی از دلالتهای واضح استعداد جوانان استان ایلام در عرصه های مختلف است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =