آمار پزشکان «زیرمیزی‌بگیر» روند کاهشی دارد

شناسهٔ خبر: 41D6186A -
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: آمار تخلف دریافت زیرمیزی بین پزشکان در استان روند کاهشی داشته است.

به گزارش هاناخبر ،

کیومرث مظفری اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۵ هزار نفر از استان کرمانشاه در قالب ۵ صندوق تحت حمایت بیمه سلامت هستند.

وی از تخصیص اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی به استان خبر داد و افزود: این مبلغ، رقم قابل توجهی است که ۵۵ درصد آن نقدی و مابقی آن به صورت اسناد خزانه است که بخش عمده این مبلغ بابت مطالبات سال قبل پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: افرادی که نیاز به صدور دفترچه المثنی دارند می‌توانند پس از تکمیل فرم‌های لازم و تایید معتمد اداره کل بیمه سلامت نسبت به این موضوع اقدام کنند البته بیماران خاص نیاز به طی این مراحل ندارند.

مظفری در خصوص آمار زیرمیزی در استان نیز گفت: طبق قانون هر رقمی مازاد بر تعرفه‌ای که دولت برای هر صنفی مشخص می کند از جمله پزشکان خلاف مقررات و جرم محسوب می‌شود که این مساله از طریق سازمان علوم پزشکی، سازمان بیمه سلامت و نظام پزشکی به پزشکان اطلاع‌رسانی شده و درصورت مشاهده با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: اگر چه به انواع مختلف ممکن است این تخلفات صورت بگیرد ولی  آمار این نوع تخلفات سال به سال در حال کاهش است.

این مسئول ادامه داد: در این راستا سامانه ۱۹۰ به طور شبانه روز جوابگوی شکایات است و اگر کسی رقمی مازاد بر تعرفه دریافت کند هم استانیهای عزیز می توانند از این طریق اطلاع رسانی کنند.

مظفری گفت: علاوه بر این شماره تماس بیمه سلامت به شماره ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند و بیمه‌شدگان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات و ابهامات را با کارشناسان این سامانه در میان بگذارند.

وی یادآور شد: ارجاع بیمار به خارج از بیمارستانهای دولتی خلاف مقررات است و باید همه خدمات از جمله داروهای مورد نیاز، تجهیزات و ... در همان مرکز برای بیمار تامین شود در این خصوص نیز اگر تخلفی مشاهده شد بیمه‌شدگان می‌توانند به دانشگاه علوم پزشکی و سازمان بیمه سلامت اطلاع دهند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 3 =