در واکنش به بازداشت آسانژ؛

اسنودن: سازمان‌ملل بازداشت آسانژ را نقض حقوق‌بشر دانسته بود

شناسهٔ خبر: 430E836E -
پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به بازداشت بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد: سازمان ملل بازداشت آسانژ را نقض حقوق بشر دانسته بود.

به گزارش هاناخبر ،

به نقل از راشاتودی، ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به بازداشت «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد: سازمان ملل بازداشت آسانژ را خودسرانه و نقض حقوق بشر دانسته بود.

پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در این باره ادامه داد: آنها پیشتر مکرراً بیانیه هایی را داده و خواستار آزادی عمل وی شده بودند.

این در حالی است که پلیس انگلیس ساعتی پیش اعلام کرده بود: «جولیان آسانژ» بازداشت شده است. وی پس از خروج از سفارت اکوادور در لندن، بازداشت شده است.

سایت افشاگر ویکی لیکس نیز در این خصوص نوشت: اکوادور به صورت غیرقانونی و بر خلاف قوانین بین المللی به لغو پناهندگی سیاسی وی مبادرت کرد و این امر باعث بازداشت وی شده است.

گفتنی است، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس دوشنبه ۷ آبان سال ۹۷ اعلام کرده بود: اکوادور به دنبال پایان دادن به پناهندگی سیاسی و تحویل من به آمریکا است. اکوادور می خواهد پناهندگی سیاسی من را لغو کرده و زمینه تحویل من به واشنگتن را فراهم سازد.

این در حالی است که بیش از ۶ سال پس از پناهندگی «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس و اقامت وی در ساختمان سفارت اکوادور در انگلیس، چندی پیش برخی رسانه ها از احتمال استرداد وی به آمریکا یا انگلیس خبر داده بودند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 5 =