عامل قطعی مسمومیت اهالی روستای شیخ صله، آلودگی آب است / تاکنون 282 نفر به مراکز درمانی مراجعه و 26 نفر بستری شده اند

شناسهٔ خبر: 52D062F7 -
جلیل بالایی گفت: طبق اعلام مرکز بهداشت استان کرمانشاه عامل قطعی مسمومیت اهالی روستای شیخ صله آلودگی آب است و منشاء این آلودگی در دست بررسی است.

به گزارش هاناخبر ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اظهار داشت: روستای شیخ صله حدود 504 خانوار و 2200 نفر جمعیت دارد و یک روستای بزرگ در نوار مرزی محسوب می شود که قاعدتا مسایل و مشکلات جاری آن نیز مانند مورد اخیر توسط مدیریت ارشد استان با حساسیت دنبال می شود.

وی افزود: به ساکنان روستای شیخ صله این اطمینان را می دهیم که زمان تا روشن شدن تمام دلایل آلودگی آب روستا و برطرف شدن آن، آب شرب سالم به صورت سیار و بسته بندی در اختیار آن ها قرار خواهیم داد.

بالایی افزود: همچنین دانشگاه علوم پزشکی یک تیم درمانی مجرب به منطقه اعزام کرده و برای ارایه خدمات پزشکی به بیماران و یا انتقال، درمان و یا بستری افراد در بیمارستان ها، آمادگی کامل دارد و به محض ارایه درخواست، در کمترین زمان ممکن هماهنگی لازم برای ارایه خدمات درمانی انجام می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در مورد آمار افراد مسموم شده اظهار داشت: اختلاف آمارهای موجود به دلیل تفاوت آمار افراد مراجعه کننده و تعداد افراد بستری شده با تشخیص پزشک و همچنین ساعت اعلام آمار است.

وی اظهار داشت:  تا ساعت 6 عصر روز سه شنبه، 282 نفر به دلیل ناراحتی به مراکز درمانی مراجعه داشته اند که از این تعداد 26 نفر به تشخیص پزشکان در بیمارستان های استان بستری شده اند.

بالایی درباره علت مسمومیت اهالی روستا گفت: مسئول تشخیص سلامت آب، حوزه بهداشت محیط  مرکز بهداشت استان است. این مرکز آب را نمونه گیری و آزمایش نموده و به ما اعلام کرده است که عامل قطعی مسمومیت افراد، آلودگی آب است. اما اینکه منشاء این آلودگی کجاست باید بررسی شود زیرا ممکن است آلودگی دلایلی مانند چاه های غیرمجاز، چاه های جذبی فاضلاب، سرایت فاضلاب به چشمه و یا شکستگی شبکه لوله کشی باشد.

وی یادآور شد: خوشبختانه ابعاد مختلف این حادثه به خوبی مدیریت شده و خدمات لازم درمانی ارایه شده است. آب سالم در میان اهالی روستا توزیع شده و مراقبت های لازم در حال انجام است.

 بالایی خاطرنشان کرد: به محض روشن شدن دلایل آلودگی آب، به شکل شفاف به مردم اطلاع رسانی کرده و برای برطرف کردن آن اقدام می کنیم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 3 =