امضا نشدن حکم شهردار سقز سوال برانگیز شده است

شناسهٔ خبر: 53E01CC4 -
با گذشت ۱۳۰ روز حکم شهردار سقز همچنان صادر نشده و شهر سقز از تاخیر در صدور حکم شهردار بیشتر از گذشته متضرر شده است

به گزارش هاناخبر ،امضا نشدن حکم شهردار سقز سوال برانگیز شده است 

با گذشت 130 روز حکم شهردار سقز همچنان صادر نشده وشهر سقز از تاخیر در صدور حکم شهردار بیشتر ازگذشته متضرر شده است

به استناد تبصره سه ذیل ماده ۸۰ قانون شوراها، شهردار به پیشنهاد شورای اسلامی شهر و با حکم استاندار منصوب می شود.

 فردی که قرار است شهردار شود باید صلاحیت های اختصاصی و عمومی لازم را داشته باشد که صلاحیت استاندار در صدور حکم شهردار یک صلاحیت محدود و مقید قوانین عام و خاص است یعنی وقتی فردی به عنوان گزینه پیشنهادی معرفی می شود باید شرایط اختصاصی مندرج در آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار موضوع مصوبه هیات وزیران را داشته باشد. برای هر شهری با توجه به جمعیت آن شهر، شهردار باید مدرک تحصیلی و سابقه اجرایی را دارا باشد. طبق ردیف ۳ از بند چ ذیل ماده ۳۳ آیین نامه مذکور، برای شهر سقز قانون می گوید گزینه پیشنهادی باید دارای سابقه مدیریت میانی باشد که سابقه مدیریت میانی طبق مصوبه شورای عالی اداری، داشتن پنج سال سابقه اجرایی در حد معاون مدیرکل است.

 که دراین میان وریا نعمانی شهردار منتخب که سابقه کاری 15 سال در حوزه های مختلف عمرانی، سرمایه گذاری، درآمد، نظارت و ارزیابی، کمسیون ماده ۱۰۰، شهرسازی و… پذیرش همزمان تعدادی از این مسئولیت‌ها همزمان با سرپرستی شهرداری را دارد و باتوجه به روند انتخاب «وریا نعمانی » به عنوان شهردار سقز از سوی اعضای شورای اسلامی واین که تمام اعضا بر روی این گزینه اتفاق نظر پیدا کردند واین انتخاب جناحی و سیاسی نبود و همه به توانمندی آقای نعمانی اعتماد داشتند تا جاییکه رضا اسعدی رئیس شورای شهر سابق سقز با بیان اینکه به عنوان اعضای شورا تمام تلاش خود را برای انتخاب شهرداری اصلح و کارآمد انجام داده اند اظهار داشته بود: وریا نعمانی با سابقه ۱۵ ساله خود توان این را دارد سقز را در آبادانی و خدمات رسانی بهتر به شهروندان یاری دهد.  

اسعدی با انتخاب شهردار جدید اظهار امیدواری کرده بو وگفته بود: امیدواریم با این انتخاب شایسته، اجرای طرح های عمرانی و ماندگار در شهرستان سقز روند سریعی بخود بگیرد تا شاهد توسعه شهر باستانی سقز باشیم 

درحالی که استانداری باید در مدت مشخص یا شهردار را تایید کند و یا دلایل عدم تایید را بیان کند ولی با وجودی که 130 روز از انتخاب شهردار سقز می‌گذرد هنوز حتی دلیل عدم تایید را مطرح نکرده است. این روند قطعا برای ‌شهر سقز خوب نیست و تاخیر در انتخاب شهردار سقز بسیاری از امور مربوط به شهر و شهرداری را معطل کرده است و این معطل ماندن موضوعات شهر به دلیل تاخیر در انتخاب شهردار سخت است، می بایست هرچه سریع‌تر نسبت به این موضوع اقدامات لازم انجام میشد. واعضای شورای شهر سقز  باید تمام تلاش را به کارمی بستند که کارهای شهر به این دلیل معطل نماند و بیش از پیش به مردم خدمت می کردند.

 با توجه به اهمیت فعالیت شهرداری، لازم است که بحث شهردار سریعتر به نتیجه رسیده تا فعالیت‌های این نهاد مهم با ظرفیت کامل ادامه پیدا کند. با این وجود در شرایط فعلی هم نباید عدم معرفی و صدور حکم شهردار سبب زمین ماندن کارها شود و حتما باید مسئولان امر نسبت به این موضوع جدیت و اهتمام لازم را داشته باشند که کار مردم به بهترین وجه ممکن پیگیری و اجرا شود 

امید میرود رئیس شورای شهر سقز جهت تنویر افکار عمومی عدم امضا نشدن حکم شهردار سقز را طی جوابیه ای به این پایگاه خبری اعلام فرماید .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =