بازدید ٥٠٠ گردشگر خارجی از تخت سلیمان تکاب

شناسهٔ خبر: 55813680 -
٥٠٠ گردشگر خارجی از تخت سلیمان تکاب دیدن کردند.

به گزارش هاناخبر ، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰۰ مسافر خارجی از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب دیدن کردند، گفت: رونق گردشگری در مجموعه جهانی تخت سلیمان موجب توسعه و پیشرفت تاین شهرستان می‌شود که سود آن به مردم این منطقه نیز می‌رسد.

مرتضی صفری افزود: نحوه رفتار با گردشگران خارجی از اهمیت بالایی برخوردار بوده چرا که هر مسافر خارجی یک سفیر برای معرفی این مجموعه در شهر و کشور است.

صفری اظهارکرد: باید انجام کارهای پژوهشی و مرمتی در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب فعال و از راهنمایان گردشگری مسلط به زبان خارجی در این مجموعه استفاده شود.

وی گفت: مدیریت در مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب باید با تغییر نگرش همراه باشد و با اقدامات بنیادین این مجموعه به روزهای پویا و پررونق خود در زمان پیش از همه‌گیری کرونا بازگردد.

با حضور مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، محمد امینیان به‌ عنوان مدیر جدید پایگاه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب معرفی و از تلاش‌های امیر مطلوبی قدردانی شد.

تخت سلیمان یا آتشکده آذرگشسپ نام یک مجموعه تاریخی در آذربایجان غربی است که در بخش تخت سلیمان درشهرستان تکاب واقع شده‌است. این مجموعه در نزدیکی شهر تازه‌کند نصرت‌آباد قرار دارد و در گذشته دور گَنجَک نامیده شده‌ و هم ‌اکنون نام آن شهر، تخت سلیمان است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =