از بررسی اساسنامه سازمان فرهنگی، ورزشی تا انتخاب رئیس شورای شهر/اشرف نیا بعد از مدتها در جلسه حاضر شد

شناسهٔ خبر: 036D81C9 -
شهردار تبریز در مخالفت با ادغام سازمان ورزش اظهار داشت: اینکه در گذشته سازمانی مورد نظارت قرار نگرفته به این معنی نیست که در حال حاضر کل اختیارات سازمان را سلب کنیم.

به گزارش هاناخبر ،جلسه امروز شورای شهر تبریز با محوریتِ برررسی اساسنامه سازمان فرهنگی، ورزشی و همچنین انتخاب ریاست شورای شهر برگزار شد.

تقی زاده نماینده فرمانداری تبریز در بررسی ایرادات اساسنامه سازمان ورزش بیان کرد: علی رغم تصریح اساسنامه سازمان ورزش مبنی بر درآمدزایی این سازمان، اما همانند سایر سازمانها از اعتبار شهرداری تبریز استفاده می کنند.

فرهودی نیا مشاور حقوقی شورای شهر نیز با بیان اینکه سازمان ورزش می‌تواند تحت عنوان موسسه وابسته به شهرداری عمل کند اظهار داشت: شهرداری نمی تواند از مجموعه‌ای که تحت نظرش است غافل باشد.

شهین باهر شهردارتبریز در مخالفت با ادغام سازمان ورزش اظهار داشت: ادغام سازمان به شهرداری پاک کردن صورت مساله است. مزیت این سازمان در وابستگی آن به شهرداری است اما وقتی به اداره تبدیل شود اختیارات این سازمان از بین می‌رود.

وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدا بر تمام مصوبات سازمان نظارت می‌کنیم، گفت: اگر شکل سازمانی وجود نداشته باشد در ارائه #خدمات به بیرون از شهرداری ناتوان خواهند بود.

شهین باهر گفت: نظارت تا به امروز کافی نبوده است؛ به گونه‌ای که مالیات این سازمان‌ها بر عهده شهرداری قرار گرفته است.

شهردار تبریز اظهار داشت: اینکه در گذشته سازمانی مورد نظارت قرار نگرفته به این معنی نیست که در حال حاضر کل اختیارات سازمان را سلب کنیم؛ فلسفه تاسیس این سازمان ها این است که بخشی از بار شهرداری را بر دوش بکشد

شکور اکبرنژاد رئیس شورای شهر تبریز در موافقت با ادغام سازمانهای ورزش و فرهنگی و هنری اظهار داشت: حجم بالای کارمند در شهرداری به دلیل تعدد همین سازمانهاست که امکان #فساد را افزایش می دهد.

وی در ادامه افزود: در سازمان‌های مشکل ساز، اختیارات خودمان را به کسانی داده‌ایم که #پاسخگو نیستند.

درحال تکمیل..

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 4 =